اهمیت وب‌سایت برای کسب‌وکارها

در دنیای امروز که بدون اینترنت و گوشی‌های هوشمند نمی‌توان به زندگی خود ادامه داد و فضای مجازی به یک نیاز اصلی برای همه انسان‌های امروزی تبدیل شده، اهمیت وب‌سایت در کسب‌وکارها نیز می‌تواند پررنگ‌تر شود.

امروزه بسیاری از مردم، اکثر زمان خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی سپری می‌کنند و به دنبال محتوای مناسب برای گذراندن وقت یا رفع نیاز خود هستند.

حال اگر شما بتوانید با تولید محتوای مناسب تعدادی از کاربران را جذب کرده و آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید، مطمئناً آن‌ها شما را به دیگران معرفی می‌کنند و کسب‌وکار شما رشد خواهد کرد.

در ادامه توضیح خواهیم داد که با داشتن وب‌سایت، شانس موفقیت کسب‌وکار خود را افزایش داده‌اید و می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید.

5 دلیلِ مهمِ داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکار

افزایش اعتبار کسب‌وکار

آرایشگری را فرض کنید که یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کرده است. در این راستا، محتوا تولید می‌کند (می‌تواند در زمینة شفافیت پوست، جلوگیری از ریزش مو و… باشد). با این کار، مطمئناً خود را از آرایشگرهای اطراف متمایز می‌کند.

بدین صورت، اعتباری برای کسب‌وکار خود خریده و مشتریان می‌دانند که این آرایشگر در کار خود متخصص است و در نتیجه، مشتریان بیشتری از آن محله و حتی مناطق دیگر جذب خواهد کرد.

در این راستا، حتی می‌تواند مشتریان خود را بهتر بشناسد (با تحلیل محتوایی که تولید کرده و با پرسش و پاسخ‌هایی که می‌تواند با مشتریان خود در فضای مجازی داشته باشد)، نیاز آن‌ها را بهتر تحلیل کند و بنابراین، خدمات بهتری ارائه دهد و کسب‌وکار خود را رونق بخشد.

منجر به آگاهی از برند می‌شود

دسته‌ای از کاربران هستند که ناگهانی از ما خرید نمی‌کنند؛ بلکه تا مطمئن نشوند که خدمات یا محصول ما به اندازه کافی خوب هست، خرید نمی‌کنند.

با راه‌اندازی یک وب‌سایت (و همچنین یک شبکه‌ی مجازی) و تولید محتوای مناسب و تخصصی، در ذهن کاربران‌تان برند خود را جا می‌اندازید و احتمال زیاد، یک روزی این کاربران به مشتریِ شما تبدیل می‌شوند و اگر خدمات یا محصول‌تان به اندازه‌ای که وعده داده‌اید خوب باشد، حتی شما را نزد دیگران تبلیغ خواهند کرد!

پس می‌توان گفت برند شما در ذهن کاربران‌تان می‌ماند و شما به یک گزینة خرید برای آن‌ها در آینده، تبدیل خواهید شد و آن دسته از مشتریانی را جذب خواهید کرد که کمی ریسک‌پذیرتر هستند.

بهتر می‌توانید سیستم‌سازی کنید

همان مثال خودمان، آرایشگر را در نظر بگیرید. مشتریان او می‌توانند به صورت آنلاین وقت رزرو کنند و دیگر لازم نیست که به صورت حضوری یا تلفنی با آرایشگر تماس بگیرند. کافی‌ست وارد وب‌سایت شوند و ببینند که این آرایشگر چه زمان‌هایی می‌تواند سرویس دهد.

بدین صورت، آرایشگر نیز راحت‌تر خواهد شد و فقط لازم هست که زمان‌های آزاد خود را در وب‌سایت مشخص کند. می‌تواند متوجه شود که هر روز، چه تعداد مشتری سراغ او خواهند آمد و در نتیجه، برای روز، هفته و ماه خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

کارهایی را که صرفاً وقت‌گیر هستند، وب‌سایت می‌تواند انجام دهد و صاحب‌ کسب‌وکار می‌تواند تمرکز خود را روی موارد مهم‌تری بگذارد.

آرایشگرِ مثال ما حتی می‌تواند چندین آرایشگر دیگر را استخدام کند، خودش سرویس کمتری ارائه دهد و تنها روی نیاز مشتریان تمرکز کند و از بیرون آن‌ها را مدیریت کند!  بدین صورت، سیستم‌سازی صورت گرفته، درآمد کسب می‌کند و وقت آزادتری خواهد داشت.

بازگشت سرمایه بالایی دارد

شاید هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، بهتر باشد که ببینیم بازگشت سرمایه آن به چه صورت خواهد بود؛ یعنی بدانیم در نهایت چه مقدار از سرمایه‌ای که اولِ راه خرج کرده‌ایم، بازخواهد گشت.

راه‌اندازی وب‌سایت، هزینه‌ی آنچنانی نخواهد داشت؛ ولی در عوض، تعداد مشتریانی که جذب کرده‌اید و به واسطه‌ی آن فروش داشته‌اید، تعداد مشتریانی که آن مشتریان با تبلیغات دهان‌به‌دهان برای شما آورده‌اند، میزان زمانی که شما صرفه‌جویی کرده‌اید و کارها را سیستم‌سازی کرده‌اید، می‌تواند بازگشت سرمایه شما را تضمین کند.

وقت شما، با ارزش‌ترین دارایی شماست. همین که بتوانید با یک وب‌سایت، بعضی از کار‌های تکراری را (مثل درگاه پرداخت، پُست کردن، معرفی محصول، پاسخ به مشتریان و…) سیستم‌سازی و مقداری از زمان خود را ذخیره کنید و به کارهای مهم‌تری بپردازید، مطمئناً رشد شخصیت و در نتیجه رشد کسب‌وکار شما را در پی خواهد داشت.

جذب Lead بیشتر

یعنی زمانی که یک کاربر جدید به وب‌سایت ما سر می‌زند، ما می‌توانیم یک سرنخ (Lead) یا اطلاعاتی از او جمع کنیم (می‌تواند ایمیل، شماره تلفن یا هر چیز دیگری باشد) و بعد هنگام اجرای کمپین‌های بازاریابی، اطلاع‌رسانی از تخفیف‌ها، فروش بیشتر و… به او اطلاع‌رسانی کنیم.

بعد از مدتی، به یک پایگاه داده تبدیل خواهیم شد که می‌دانیم کاربران‌مان، سلایق و نیازهایشان چیست و در راستای آن‌ها خدمات و محصولات خود را ارائه دهیم و بازار خود را گسترش دهیم.

منظور آن است که تنها با داشتن وب‌سایت و در نتیجة آن، با تحلیل داده‌های موجود می‌توانیم کسب‌وکار خودمان را گسترش بدهیم و سهم بیشتری از بازار را بگیریم. در حالت عادی بدون تحلیل داده (data)، می‌تواند هزینه‌های زیادی را روی دست‌مان بگذارد!

جمع‌بندی

احتمالاً کسی حاضر نیست که کسب‌وکار خود را انتهای کوچه‌‌ای در زیرزمین یک خانه، جایی که مردم هیچ رفت‌وآمدی ندارند، تأسیس کند. این کسب‌وکار به احتمال زیاد شکست خواهد خورد.

از آن طرف، اگر کسب‌وکار خود را جایی راه‌اندازی کنیم که مردمِ زیادی رفت‌وآمد دارند و ما بیشتر در چشم مردم باشیم، احتمال آن که آن‌ها به مغازه ما سر بزنند بیشتر خواهد بود و در نتیجه فروش‌مان بیشتر می‌شود.

می‌دانیم که امروزه، اینترنت به یک خدمت اساسی تبدیل شده است و برای آن که احتمال موفقیت کسب‌وکار خود را بتوانیم افزایش دهیم، بهتر است بدانیم که کسب‌کار خود را کجا باید به نمایش بگذاریم؛ اینترنت مکانی‌ست که می‌تواند به ما در رشد کسب‌وکارمان و سیستم‌سازیِ بهتر،کمک کند و شانس موفقیت ما را افزایش دهد.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×