اصول فروش در اینستاگرام
یکی از اصول فروش در اینستاگرام ،ایجاد تقاضا در بازار قبل از راه اندازی کسب و کاردر محیط مجازی میباشد.
یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد،یعنی توانایی افزایش فروش و متقاعد کردن مشتری برای خرید.
همیشه یک فروشندۀ حرفه ای،برای محصولاتش تقاضا(حتی تقاضای کاذب) ایجاد میکند.
حتی بعضا اتفاق میفتد، در برخی صفحات اینستاگرام یا وبسایتها، احساس نیاز کاذب در ما به وجود می آید و ما محصولی که نیاز نداریم خریداری میکنیم.
بنابراین باید برای شروع یک کسب و کار در اینستاگرام با اصول فروش آن اشنایی کامل داشته باشیم.
محصول مناسب برای فروش در اینستاگرام:
در حقیقت در اینستاگرام میتوان تمام محصولات (فیزیکی،مجازی و حتی خدمات ) را عرضه و به فروش رساند.
آنچه برای فروش در اینستاگرام حائز اهمیت است محبوبیت محصول میباشد.
- فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
- فروش کتاب های مجازی یا پادکست و…
- فروش محصولات خوراکی
- فروش زیور آلات
- فروش لباس کیف،کفش و….
- و…..
نکات کلیدی برای فروش محصول در اینستاگرام:
پروفایل پیج را بهینه کنید:
باید بدانید پروفایل پیج اینستاگرام همانند ویترین فروشگاه میباشد پس بنابراین مشتری در همان لحظات اولیه به این نتیجه میرسد که
شما و محصولاتتان را دنبال کند یا نه.
شما باید ،در غالب یک بیوی (bio) مناسب و جذاب به معرفی خود بپردازید،به نحوی که دنبال کننده دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشد.
علاوه بر آن باید اطلاعاتی از قبیل:
امکان ارسال پستی به مکانهای مختلف جغرافیایی، آدرس فروشگاه فیزیکی، لینک سایت فروشگاهی و شماره تماس، را در توضیحات بیو قرار دهید.
استفاده از عکس های جذاب و با کیفیت در پست ها:
صفحه مجازی اینستاگرام، ازآغاز تا امروز، ماهیت بصری داشته و دارد.
تحت تاثیر قرار دادن کاربران با تصاویر با کیفیت و مناسب، همیشه تاثیر زیادی دارد.
تصور کنید،یک صفحۀ فروش در این شبکه اجتماعی داشته باشید،باید در نظر داشته باشید خرید از طریق اینترنت و یا اینستاگرام مشکلاتی را به همراه دارد، در حقیقت جنس مورد نظر از لحاظ فیزیکی برای او ملموس نخواهد بود.
پسباید تلاش کنید تصاویری باکیفیت بگیرید و جذاب نشر دهید،حتی با گوشی همراهتان.
جذب فالوور هدفمند برای فروش اصولی:
باید این تصور که صرف زیاد بودن فالوور فروش در اینستاگرام بالا میرود کاملا اشتباه است.
ولی در واقع با یک فالوور هم میتوان محصول یا خدمات را فروخت.
پس بنابراین بهجای اینکه روی افزایش تعداد فالوورها وقت و هزینه کنید، بهتر است بر جذب فالوور هدفمند تمرکز کنید.
بنابراین با توجه به محصولات و خدمات باید برای جذب مخاطب هدف برنامه ریزی کرده و به جذب هدفمند مخاطب پرداخت.
برای مثال،در پیج اینستاگرام خود محصولات ورزشی به فروش میرسانید،بنابراین مخاطب هدف خود را باید از میان افراد ورزشکار،مدارس ورزش،باشگاه ها و… انتخاب کنید،زیرا احتمالا تبدیل شدن این افراد به مشتری بالفعل، خیلی بیشتر است.
استفاده از ویدیو جذاب در تولید محتوا:
در واقع ویدیو مارکتینگ یکی از موثرترین روشها برای جذب مخاطب در رسانههای اجتماعی، بهخصوص اینستاگرام است.
در حقیقت بیشتر افراد برای دیدن یک فیلم بیشتر وقت صرف میکنند تا مثلا خواندن یک کتاب.
در حقیقت یک ویدیو، احساسات عمیقتری را به مخاطبان انتقال می دهد و ماندگاری آن بیشتر از عکس است.
یک ویدیو جذاب میتواند کاربران زیادی را جذب و تاثیر فوق العاده ای روی آنها بگذارد.
استفاده از نظرات مشتریان:
باید بدانید که شما تنها در صورتی در آمد خواهید داشت که مشتری هم وجود داشته باشد بنابراین برای حفظ مشتریان فعلی ، باید تمرکزتان را به برقراری ارتباط با آنها قرار دهید.
در واقع دانستن نظرات کاربران باعث میشود ایرادات محصول را برطرف کرده و کیفیت آن را بالا ببرید به علاوه این عمل باعث میشود مخاطب احساس با ارزشی داشته باشد و این یک نکته مثبت برای شما محسوب میشود.
استفاده از مشتریان برای تبلیغ پیج :
استفاده از مشتریان و مخاطبان برای تبلیغ پیج در حقیقت یک نوع بازاریابی دهان به دهان محسوب میشود.
این روش بازاریابی علاوه بر رایگان بودن تاثیر شگرفی بر افزایش فروش خواهد گذاشت.
فعالیت مستمر و منظم در اینستاگرام:
برای تاثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطبان باید برنامه ای مدون و منظم برای انتشار پست ها داشته باشید.
برای این کار میتوان از نرم افزارهایی همچون buffer استفاده کرد.
تبلیغ هدفمند محصول یا خدمات:
برای دیده شدن محصول در هر محیطی از جمله فضای مجازی یا اینستاگرام همیشه باید مبلغی را به عنوان هزینه تبلیغات کنار بگذارید.
در حقیقت بدون تبلیغات در این محیط گسترده دیده شدن بسیار سخت میشود.
پس برای تبلیغات در محیط اینستاگرام باید از پیج های خبری و رسانه ای ،بلاگر ها و اینفلو ئنسرها تر جیحا در زمینه پیج خود استفاده کرد.
نتیجه گیری:
در این مقاله به برخی از اصول فروش در اینستاگرام اشاره کردیم که در توسعه اکانت شما بسیار کمک کننده خواهد بود و تاثیر زیادی در رشد فالوورها خواهد داشت. راه اندازی یک کسب و کار شخصی با صفحات اینستاگرام کار پیچیده ای نیست، اما به صبر نیاز دارد. این مهم است که سایت شما خاص و قابل رقابت با سایت های دیگر باشد. سعی کنید از نشریات، داستان ها، عکس های با کیفیت و محصولات مفید برای نتایج عالی استفاده کنید،
بازاریابی اینستاگرام
بازاریابی در اینستاگرام رقابتی است، و احتمال به چالش کشیده شدن شما بسیار زیاد است با آگاهی از اصول فروش در اینستاگرام به سرعت می توانید به فروش ها و سودهای رویایی دست یابید و این امر غیر ممکن نیست، اینستاگرام با بیش از 1.16 میلیارد نفر مخاطب، قادر است سطح دسترسی چشمگیری به شما ارائه دهد.
تعداد بسیار زیادی از کاربران اینستاگرام حداقل یک تجارت را دنبال می کنند و فقط محصولات مصرفی نیستند که از آن سود می برند بلکه بسیاری از افراد برای تحقیق در مورد محصولات یا خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می کنند راه های زیادی برای کسب درامد از اینستاگرام وجود دارد که لازم است شما از ریزه کاری های اینستاگرام آگاهی داشته باشید.
بهترین نکات بازاریابی اینستاگرام
1. از حساب تجاری استفاده کنید
در استفاده از اینستاگرام شما باید صاحب یک حساب تجاری یا Business account باشید حساب های شخصی نمی توانند پاسخگوی کسب و کار شما باشند در واقع یک حساب تجاری به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی را می دهد که نمی توانید با یک حساب شخصی از این ویژگی ها استفاده کنید.
2. اهداف خود را به وضوح مشخص کنید
همه بسترهای اجتماعی ابزارهائی در جهت موثر ساختن تلاش شما برای پیشرفت در کسب و کارتان هستند اما شما نمی توانید از این ابزارها به نتیجه ی قابل توجهی برسید مگر اینکه بدانید برای ساختن چه چیزی در تلاش هستید.
بازاریابی اینستاگرامی می تواند برای بازاریابان مختلف معانی متفاوتی داشته باشد آیا به دنبال این هستید که:
- کسب و کار خود را به صورت آنلاین معرفی کنید
- برندسازی در اینستاگرام انجام دهید
- دریافت ایده های جدید داشته باشید
- محصولاتتان را بدون واسطه بفروشید
- رقبای خود را شناسائی کنید
- حتی ممکن است بخواهید چندین نتیجه مختلف را با هم ترکیب کنید
3. مخاطبان خود را بشناسید
تحقیق در خصوص نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام به شما کمک می کند تا به کاربران هدف خود دسترسی پیدا کنید و بدانید مثلا با چه گروه سنی در ارتباط هستید به عنوان مثال، پست های مربوطه در جمعیت شناسی اینستاگرام نشان می دهد که:
- فعال ترین اینستاگرامرها بین 18 تا 29 هستند
- ایالات متحده بزرگترین بازار اینستاگرام را دارد
- شهرنشینان بیشتر از سایرین از اینستاگرام استفاده می کنند
کسب اطلاعات و تحقیقات بیشتر در این زمینه ها باعث می شود شما بازار هدف خود را به خوبی بشناسید و بتوانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با مخاطب خود صحبت کنید زمانی این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که زمان هدف گذاری برای دوره های فروش در اینستاگرام شما فرا برسد.
4. مشخصات خود را بهینه کنید
بیوگرافی اینستاگرام شما باید بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد و این اتفاق تنها با 150 کاراکتر باید رخ دهد، متن بیوگرافی اینستاگرام نشان دهنده ی شخصیت برند شما است و باید به گونه ای باشد تا مردم بدانند برای چه چیزی باید دنبال کننده ی پیج شما باشند.
چندین فیلد دیگر نیز در پروفایل اینستاگرام وجود دارد که معرف برند تجاری شما است و پیدا کردن شما را برای افراد آسان تر می کند که شامل:
- نام شما: شامل 30 کاراکتر می شود
- نام کاربری شما: شامل 30 کاراکتر می شود
- وب سایت شما: نشانی سایت اینترنتی شما است که می توانید به دلخواه خودتان هر زمان که دوست دارید آن را تغییر دهید
- طبقه بندی: یک ویژگی تجاری است که نشان می دهد کسب و کار شما در کدام قسمت جای می گیرد
- اطلاعات تماس: شماره هائی را در این قسمت قرار دهید که همیشه پاسخگو هستید
- دکمه های دعوت به عمل: به اینستاگرامرها اجازه دهید از پروفایل خود مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند
5. عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید
برندهای تجاری باید مد نظر داشته باشند که عکس پروفایل اینستاگرامشان باید لوگوی آنها باشد این به ارائه اعتبار کمک می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند در یک نگاه با کسب و کار شما آشنا شوند اگر لوگوی شما مربع شکل است، باید در حالت بزرگ نمایی قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز در دایره نشان داده می شود.
6. محتوای دیداری قانع کننده ایجاد کنید
اینستاگرام یک رسانه دیداری است، بنابراین پست های شما در عین سادگی باید عالی به نظر برسند شما نیازی به تجهیزات عکاسی حرفه ای ندارید، اما عکس ها و فیلم های شما باید حداقل وضوح، نور و ترکیب خوبی از تمام این موارد داشته باشند شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های موجود به این مهم دست یابید.
مهمتر از همه، محتوای دیداری شما باید برای کاربران قانع کننده باشد تولید عکسهای زیبا عالی است، اما اگر داستانی را بیان نکنند یا بینندگان را هیجان زده نکنند، طبیعتا جذب فالوری به همراه نخواهند داشت.
در زیر چند ایده برای تولید داستان وجود دارد:
- استوری از اتفاقات پشت صحنه: به دنبال کنندگان اجازه دهید نگاهی به دفتر، ویترین فروشگاه یا روند تولید کار بیاندازند
- نقل قول ها و تصاویر مبتنی بر متن: برای ایجاد محتوای دیداری جالب و بدون نیاز به عکس، با متن بازی کنید
- پست های آموزشی: آموزش دنبال کنندگان برای رسیدن به یک هدف به اندازه ی داشتن عکس زیبا جذاب است
- ویدئوها: حداکثر طول مدت یک پست ویدیویی در اینستاگرام 60 ثانیه است، اما می توانید با IGTV مدت زمان بیشتری برای تولید ویدئو داشته باشید.
- مثلا از فیلم های IGTV برای نشان دادن روال مراقبت از پوست برای انواع مختلف پوست با استفاده از محصولات خود استفاده کنید با این کار دنبال کنندگان همیشه می دانند که با مشاهده ی IGTV یک آموزش جدید را در اختیار خواهند داشت
به خاطر داشته باشید که اگر دنبال کنندگان شما از پست های خبری شما الهام بگیرند و در استوری های خود استفاده کنند می توانند دسترسی شما را افزایش دهند بنابراین، هنگامی که به ترفندهای کسب و کار در اینستاگرام فکر می کنید، بر ایجاد محتوایی که ارزش سهیم شدن دارد، تمرکز کنید زیرا قطعا امتیازهای زیادی برای شما به دنبال دارد.
نتیجه گیری:
یکی از راههای موفق شدن در بازاریابی اینستاگرام آگاهی داشتن از اصول فروش در اینستاگرام است که شما می توانید با استفاده از دوره جامع بازاریابی اینستاگرام به تمام این نکات دست پیدا کنید و آنها را در پیج خود به کار ببرید.