برای درک بهتر تفاوت برندسازی و برندینگ ابتدا باید تعریف جامع و کامل از برند،برندسازی و برندینگ داشته باشیم.

برند چیست؟

در حقیقت برند(Brand) یا مارک نام،عبارت یا طرح یا نماد و یا هر ویژگی دیگر مشخص کننده خدمات یا فروشنده محصول خاص است که آن محصول یا خدمات را از دیگر محصولات و خدمات متمایز میکند.

در تعریفی دیگر میتوان گفت برند مجموعه ای از ارتباطات عملکردی و احساسی است.

در حقیقت برند توقع مشتری از محصول را برآورد میکند.

 

 

معانی برند برای مشتری:

معانی برند برای فروشنده:

برندسازی چیست؟

در واقع یکی از مهم ترین ارکان برند سازی حوزه ایجاد رابطه با مشتریان و در معرض دید مشتری قرار دادن برند میباشد.

یکی دیگر از جنبه های برندسازی روند ایجاد ارزش برای مشتری است،این بدان معناست که مشتری تمام چیزهایی که باید درباره هویت تجاری یک محصول بداند را تجربه کند.

برای برندسازی باید تمام انواع برند را بشناسیم:

 

 

 

 

برندینگ به چه معناست؟

با ذکر یک مثال میتوان به راحتی به مفهوم برندینگ پی برد،تصور کنید نوزادی (برند) به دنیا میاید در اولین اقدام برای این نوزاد نام انتخاب میکنیم،در اقدامات بعدی برای رشد و ارتقا نیاز به پرستار ،مراقبت مستمر و حمایت همیشگی برای رشد و توسعه دارد.

در حقیقت برندینگ مجموعه ای از بیانیه های ماموریت ها،اهداف و مفهوم اصلی یک شرکت است که از طریق صدای برند

بیان میشود.

 

برندینگ دو دسته دارد:

 

قدم های اساسی برندینگ:

در یک جمع بندی کلی میتوان گفت که برندسازی به معنا و مفهموم خلق یک جلوه واحد در خصوص شرکت است،در حالیکه برندینگ جنبه بصری سازمان یا شرکت است که نیازهای حیاتی و ضروری را بیان میکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *