چگونه مشاور تبلیغاتی شویم؟

چگونه مشاور تبلیغاتی شویم؟

 

در حقیقت وظیفه اصلی مشاور تبلیغاتی ایجاد فضای تبلیغاتی از طریق تکنیک هایی برای فروش و ترغیب مشتریان میباشد.

توضیحاتی راجع به فضای مورد نیاز برای تبلیغ  و بازه ی زمانی برای اجرای تبلیغات را به مشتریان ارائه میدهند،در واقع با این دیدگاه میتوانند حداکثر تاثیر را بر روی مشتریان (خریداران) بالقوه بگذارند.

 

وظایف مشاور تبلیغاتی:

مشاوران تبلیغاتی با توجه به دانشی که دارند بصورت مستقل یا نمایندگان یک گروه تبلیغاتی توسط شرکت های گوناگون راهنمایی های تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه میدهند:

 

  •  آماده سازی گروه های تبلیغاتی، اجزای مورد نیاز بازاریابی و عناصر ترغیب و ترویج فروش
  • پیاده سازی استراتژی‌های تبلیغاتی در راه رسیدن به اهداف مرتبط با کسب و کار
  • پشتیبانی  همیشگی در برنامه ریزی تبلیغاتی و حمایت مالی کمپین تبلیغات
  • بررسی و تایید اجزای تبلیغات در جهت بهبود تصویر برند
  • یقیین از اینکه تبلیغات همه‌ی قوانین و دستورالعمل‌های شرکت را در بردارد
  • بررسی و تأیید تبلیغات به صورت تکی
  • به وجود آوردن فرصت‌های جدید به وسیله شبکه سازی در راستای افزایش فروش و درآمد
  • تشکیل روابط قدرتمند با مشتریان با ایجاد خدمات عالی و متمایز
  • شناخت نیاز‌های مشتری و معرفی محصولات و خدمات برتر برای رفع نیازها
  • اطمینان از اینکه  صورتحساب برای همه قراردادها از مشتریان به موقع دریافت میشود
  • ایجاد سفارشات و پیشنهادات فروش برای مشتری ها
  • حضور مستمر در جلسات مرتبط با رویدادهای بازاریابی
  • هدف گذاری دقیق و بجای سوالات و مشکلات مشتریان

 

 

ارزش و اهمیت یک مشاور تبلیغاتی در گسترش کسب و کار:

یک مشاور تبلیغاتی باید هم سازمان را به درستی بشناسد، هم محصول و هم شناخت جامعی از مخاطب داشته باشد و با این علم، میتواند هر آن چه مخاطب نیاز دارد در تبلیغات اجرا کند.

در حقیقت مشاور خوب یک برنامه و گروه تبلیغاتی حرفه ای را ایجاد و مدیریت میکند  سعی می کند اشتباهات را به حداقل رسانده و تبلیغات را بر اساس اصول  طراحی و برنامه ریزی و اجرا کند.

باید بدانیم که مشاور تبلیغات فقط وظیفه ی انجام تبلیغات را ندارد،در واقعیت یک مشاور تبلیغات در گام نخست وظیفه ی تحقیق و دستیابی آمار صحیح در مورد جایگاه برند و رقبای فعلی هر شرکت را برعهده دارد.

گام بعدی تبلیغات گسترده بعد از تجزیه و تحلیل نتایج شروع میشود.

پس در حقیقت مشاور تبلیغات باید مهارت های مختلفی مانند: روانشناسی، بازاریابی، جامعه شناسی، اقتصاد، زبان شناسی و … داشته باشد،تا به روند رشد برند کمک کند.

 

 

مشاوره تبلیغاتی در فضای مجازی:

در دنیای امروزی در واقع یکی از ابزارهای مهم و موثر برای تبلیغات، استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام میباشد.

اینستاگرام تنها فضایی برای وقت گذرانی نیست و بسیاری از صاحبان کسب و کار به چشم یک فرصت مناسب برای تبلیغات به آن نگاه میکنند.

یکی از عوامل موفقیت تبلیغات در اینستاگرام،تعدادبالای کاربران آن میباشد،در حقیقت افراد زیادی در این فضای مجازی برای گذراندن وقت و همچنین به دنبال رفع نیازهایشان استفاده میکنند.

صاحبان کسب و کار میتوانند از این فضای اجتماعی استفاده و  از آن طریق محصول و یا خدمات خود را به فروش برسانند.

باید دانست که فروش از طریق اینستاگرام کار ساده ای نیست و نیازمند دانش در زمینه  آموزش تبلیغات در اینستاگرام میباشد.

باید بدانیم تبلیغات در فضای مجازی بازخورد و سود بسیار خوبی برای اغلب کسب و کارها دارد.

افراد بسیاری به وسیله این تبلیغات به سود مطلوبی دست یافته اند،تلگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که تبلیغات مجازی از آن شروع شد.

تلگرام با داشتن قابلیت هایی از جمله:کانال زدن، یکی از راه های موثر برای تبلیغات مجازی محسوب میشود.

افراد و صاحبان کسب و کاری که قصد دارند از روش تبلیغات در فضاهای مجازی استفاده کنند،حتما باید نکات آموزش تبلیغات در فضای مجازی از جمله : تلگرام را بلد باشند تا در این زمینه بتوانند به موفقیت رسند.

در راستای تبلیغ موثر و کارامد در فضای مجازی باید از مشاور تبلیغات کمک گرفت،تبلیغات در فضای مجازی دارای مزایای زیادی است.

 

شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار تبلیغاتی از ویژگی هائی برخوردار است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • عبارت مختصر و جذابی است که با ثبات داشتن و گذشت زمان در بین نام های تجاری موقعیت خود را پیدا می کند و مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد
  • پیروان یک شعار تبلیغاتی نقش کلیدی را ایفا می کنند
  • شعار شما باید به گونه ای باشد که افراد را به تفکر وادار کند
  • انتخاب یک عبارت کوتاه و مفید به عنوان شعار بهترین اثر را می تواند داشته باشد
  • شما می توانید از کلمات تاثیر گذار یا ملودی های زیبا استفاده کنید تا هر کسی که آن را می شنود یا می خواند برای همیشه به یاد داشته باشد
  • باید وجود داشته باشید و با صحبت کردن احساسات را جلب کنید این روش باعث جذب مخاطبان هدف شما  رسالت ، هدف شما می شود
  • شعار تبلیغاتی شما باید القاگر احساس تعلق و اعتماد به محصول باشد

اگر به دنبال نوشتن یا تجدید شعار تبلیغاتی کسب و کار خود هستید در صورتی می توانید به بهترین شعار تبلیغاتی دست پیدا کنید  که به نمونه های ماندگار و موفق نگاه کنید به این ترتیب، می توانید آنچه را که خوب به نظر می رسد برای چگونگی جذب نام تجاری خود در قالب یک شعار دریافت کنید یکی از راههای برندسازی نیز شناخت شدن بوسیله ی یک شعار تبلیغاتی انحصاری است.

1. نایک: فقط انجامش بده

این شعار یک شعار نمادین است و در همه جا وجود دارد نایک از این شعار در:

  • بسته بندی های مختلف استفاده می کند
  • در لباس های تولید یا سفارش این شرکت
  • در کفش های تولید یا سفارش این شرکت
  • و در کل در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کند

این شعار در سال 1988 توسط دان ویدن مدیر تبلیغات شرکت نایک مطرح شد که بر اساس آخرین کلمات یک مرد محکوم به قتل بود این شعار که به همراه یک نماد است به راحتی در ذهن شما ثبت می شود و شما تنها کافی است چند بار شعار دارای نشان نایک را بشنوید یا ببینید تا در حافظه شما برای همیشه ثبت شود.

 

 

2. لورآل: چون ارزشش را دارید

شعار لورآل “چون ارزشش را داری” امسال 50 ساله می شود این شعار تحول عظیمی در تبلیغات بوجود آورد ضمن اینکه اعتماد به نفس در مصرف کننده را نیز افزایش داد پس از گذشت چندین سال این شعار همچنان مرتبط و مطابق با اتفاقات روز است و تاییدی قدرتمند در جهت تشویق مصرف کننده برای استفاده از این محصولات است.

3. برگر کینگ: راه خود را داشته باشید

شعار برگر کینگ یک شعار مشتری محور است زیرا برگر کینگ با قرار دادن ضمیر «خود»، مشتری را به داخل دعوت می کند و او را به خرید و مصرف تشویق می کند قابل ذکر است برگر کینگ با ارائه خدمات شخصی و تولید فست فودهای سفارشی، خود را متفاوت از رقبای اصلی نشان داده است.

4. نیویورک تایمز: همه اخبار مناسب چاپ

این شعار نمادین برای اولین بار در سال 1897 استفاده شد و امروزه نیز در صفحه اول روزنامه ثبت می شود.

5. مک دونالد: من آن را دوست دارم

این شعار یک شعار همیشه فعال است مک دونالد همیشه تجربیات مشتریانش را در مورد غذای اصلی خود  قرار می دهد این مشتری است که همبرگر یا غذای خوشمزه خود را دوست دارد یک شعار ساده و جذاب که بعد از خوردن غذا هر مشتری ان را از ذهن خود می گذراند.

6. تویوتا:پیش به سوی اکتشافات

شعار تویوتا نمونه ای عالی از نمونه شعارهائی است که ارزش شرکت را بیان می کند مزیت داشتن یک اتومبیل مقرون به صرفه و قابل اعتماد این است که می توانید از آن بیشترین بازدهی را داشته باشید  خواه برای رسیدن به خانه بعد از یک روز کاری طولانی باشد یا اینکه برای سفر خارج از شهر برای تعطیلات آخر هفته، یا به مقصدی که هنوز نرفته اید باشد.

7. ردبول: ردبول به شما بال می دهد

این شعار یک داستان هشدار دهنده به دنبال دارد شعار ردبول بسیار تاثیر گذار است و برای مصرف کنندگان واقعی یک نوشیدنی انرژی زا بیان شده است اما اشکالی که به این شعار وارد است این است که با مصرف این محصول، غیر ممکن، ممکن می شود و به معنای واقعی کلمه به شما بال می دهد!

در این خصوص شرکت مجبور به پرداخت هزینه برای ادعاهای نادرست خود است و این یک درس خوب است برای اینکه شعار خود را به یاد ماندنی نگه دارید اما نه با تقلب یا هر روش نادرست دیگر.

نتیجه گیری:

بهترین شعار تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که تاثیر بسزائی بر روی کاربر داشته باشد، هر شرکت یا تجارتی یک شعار تبلیغاتی می خواهد.شعار ما باید هم راستا با هدف و نگرش ما باشد، شما می توانید برای انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب در ابتدا از سایت ساخت شعار تبلیغاتی استفاده کنید.

 

 

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×