تأثیر دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکارها

زندگی امروز به شدت به اینترنت و اپلیکیشن‌ها وابسته شده است و کسب‌وکارهایی که توانسته‌اند از این فضای اینترنت به درستی در راستای پاسخ به نیاز مشتریان خود استفاده کنند، سود زیادی کرده‌اند. 

معمولاً زمانی که کسب‌و‌کارهای کوچک شروع به کار می‌کنند، تمرکز آن‌ها اغلب بر این است که چگونه اولین مشتریان را از درب عبور دهند. آن‌ها ممکن است به اشکال سنتیِ تبلیغات، مانند تبلیغات چاپی، ارسال کوپن یا هر مدل سنتی دیگری اتکا کنند (که البته این مدل تبلیغات نیز در مرحله‌ای خاص از کسب‌وکار مؤثر خواهد بود).

همچنین کسب‌وکارها شاید این‌گونه فکر کنند که چون محصول یا خدمت خوبی ارائه می‌دهند پس دیگر تبلیغات یا هر کار دیگری لازم نیست و احتمالاً خود مشتریان محصولات یا خدمات خوب ما را پیدا می‌کنند! ممکن است به خاطر کیفیت خوب محصولات‌شان مشتری جذب کنند ولی مطمئناً این تعداد مشتری برای آن‌ها کافی نخواهد بود.

ما در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در شناخت بهتر مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر به کسب‌وکارها کمک کند و رشد را برای آن‌ها در پیش داشته باشد.

با دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکار شما به سرعت می‌تواند رشد کند

مفهوم رشد از آن‌جایی حاصل می‌شود که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند بهتر با مشتریان خود تعامل کرده و نیاز مشتریان را بهتر شناسایی کنند و در راستای آن اقداماتی انجام دهند.

در کسب‌وکارهای سنتی، صرفاً یک محصولی ارائه می‌شود و شاید بعد از چندین سال، صاحبان آن کسب‌وکارها دیگر به فکر توسعه کسب‌وکار خود نخواهند افتاد و رشدی در فروش تجربه نخواهند کرد (حداقل برای اکثر کسب‌وکارهای سنتی می‌توان این را گفت).

شاید این کسب‌وکارها با مشتریان خود تعامل درستی ندارند (یا بلد نبوده‌اند یا این کار برایشان دشوار است) و نیازهای آن‌ها را نتوانسته‌اند به خوبی تشخیص دهند. همچنین احتمال دارد رشد کسب‌وکار‌های سنتی کمی با ریسک همراه باشد؛ چون اطلاعات دقیق از اینکه مشتریان چه می‌خواهند، ندارند و اینکه آیا واقعاً مشتریان مناطق دیگر نیز چنین نیازی دارند یا خیر سخت خواهد بود (فرضاً اگر بخواهند مکان جدیدی در مناطق دیگر بزنند).

در کسب‌وکارهایی که دیجیتال مارکتینگ را وارد کار خود کرده‌اند، می‌توان مشخص کرد که مشتریان دقیقاً چه می‌خواهند و رفتار آن‌ها را مشاهده کرد و سپس با اطلاعات دقیق تصمیم گرفت که با چه محصولی می‌توان کسب‌وکار خود را رشد داد که دقیقاً مطابق با نیاز مشتری باشد (با ابزارهایی که فضای دیجیتال در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد).

احتمالاً زمانی که اطلاعات کسب‌وکارها واضح باشد و بدانند که کجا باید سرمایه تزریق کنند، ریسک شکست آن‌ها را کاهش داده و بهتر می‌توانند در بازار رشد کنند.

هزینه کمتر

اگر به روش سنتی بخواهید تبلیغات انجام دهید (تبلیغات بنری، تلویزیون و…) هزینه زیادی را متحمل خواهید شد که شاید در ابتدای راه شما نتوانید از پس چنین هزینه‌ای بربیایید.

از طرفی، اگر تبلیغاتی هم انجام ندهید، کسب‌وکار شما رشدی نخواهد کرد و فروش‌تان بیشتر نمی‌شود. در فضای دیجیتال، شما می‌توانید با صرف کردن هزینه‌ای اندک در یک چنلی خاص (مثلاً در یک پیج خاص اینستاگرام یا یک چنل تلگرام) متوجه شوید که چه میزان از مشتریان‌تان از آن چنل وارد سایت شما شده‌اند و سپس تصمیم بگیرید سرمایه بیشتری خرج کنید و بیشتر در آن چنل هزینه کنید.

بدین صورت، بازگشت سرمایه شما خیلی بیشتر خواهد بود؛ در صورتی که در تبلیغات سنتی اینگونه نیست و شما نمی‌توانید اندازه بگیرید که چه میزان از مشتریان‌تان از تبلیغات بنری یا تبلیغات تلویزیون وارد سایت شما شده‌اند.

در اینجا شما با صرف کردن هزینه‌ای اندک و تست کردن بهترین چنل تبلیغاتی، به بازگشت سرمایه خیلی بیشتری دست یافته‌اید.

از طرفی دیگر، می‌توان گفت که تبلیغات در پیج‌های خاصی از اینستاگرام می‌تواند گران تمام شود (پیج سلبریتی‌ها) ولی نکته آن است که در بازاریابی دیجیتالی شما می‌توانید بازگشت سرمایه خود را اندازه بگیرید و تا جای ممکن هزینه‌ای را که خرج می‌کنید، بهینه کنید.

چرخش سریع‌تر (در راستای نیاز مشتری)

در ابتدای راهِ کسب‌وکار، شاید خود کاربران و نیازهایشان دقیق شناخته نشده باشد و در نتیجه تبلیغات در کانال درستی صورت نگیرد (همانگونه که پاراگراف قبل توضیح دادیم).

فضای دیجیتال ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید متوجه شوید نیاز مشتریان‌تان چه بوده است. اینکه چرا تبلیغاتی که انجام داده‌اید منجر به خرید نشده است. آیا مشکل از محصول من بوده است یا خود وب‌سایت مشکل دارد؟

ابزارهای دیجیتال این اختیار را به شما می‌دهند که به صورت رایگان وب‌سایت‌تان را تحلیل کنید و بتوانید مطابق با نیاز مشتری پیش بروید و هر جایی که متوجه شوید کاربران‌تان به آن اهمیتی نمی‌دهند چرخش داشته باشید و مسیر درست‌تر را در پیش بگیرید.

با این حال، اگر این ابزارهای دیجیتالی در اختیار شما قرار نگیرد، چگونه می‌توانید نیازهای مشتریان‌تان را عمیق‌تر بشناسید و در نتیجه محصولات بهتری به آن‌ها ارائه کنید؟ اگر شانس بیاورید می‌توانید کسب‌وکار خود را مطابق با نیاز مشتری پیش ببرید؛ ولی اکثر کسب‌وکارها برای آنکه بتوانند موفق شوند باید با مشتریان خود تعامل داشته و نیاز‌های آن‌ها را عمیق‌تر بشناسند.

2 دیدگاه

طراحی سایت شرکت بازرگانی | طراحی وب سایت شرکت بازرگانی - طراحی سایت

[…] و امکانات سایت مورد نظرو قابلیت های سایت و نوع سایت که سایت فروشگاهی یا سایت شرکتی و درگاه پرداخت، خرید آنلاین و .. متفاوت […]

ساخت یک وب سایت شرکتی - طراحی سایت

[…] و امکانات سایت مورد نظرو قابلیت های سایت و نوع سایت که سایت فروشگاهی یا سایت شرکتی و درگاه پرداخت، خرید آنلاین و .. متفاوت […]

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×