مزایای داشتن سایت فروشگاهی

احتمالاً همه ما می‌دانیم که سرعت استفاده از اینترنت در سال‌های اخیر افزایش یافته و کسب‌وکار‌هایی که سایت فروشگاهی زده‌اند توانسته‌اند در این وضعیت اقتصادی، دوام بیاورند. احتمالاً کسب‌وکار‌هایی که در مقابل تغییر مقاومت کرده‌اند، کم‌کم مشتریان خود را از دست داده‌ و پایان خوشی نداشته‌اند.

اینکه بتوانیم به تغییرات پاسخ دهیم و متناسب با روند بازار پیش برویم، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های دوام آوردن هر کسب‌وکار می‌باشد.

در ادامه می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا کاربران ترجیح می‌دهند آنلاین خرید کنند و در نتیجه برای صاحبان کسب‌وکار لازم هست سایت فروشگاهی داشته باشند تا بتوانند به این نیاز مشتریان بهتر پاسخ دهند.

همیشه در دسترس هستید

یکی از بهترین مزایای داشتن سایت فروشگاهی آن است که 7 روز هفته 24 ساعت باز می‌باشد و کاربران هر موقع که بخواهند می‌توانند خرید کنند و شما به دلیل بسته بودن فروشگاه‌تان، هیچ مشتری را از دست نمی‌دهید! (در واقع آن‌ها به سایت شما مراجعه می‌کنند)

ذخیره زمان و پول

فرض کنید که مغازه شما در روز 100 نفر ورودی دارد. حال برای آنکه بتوانید نیاز این 100 نفر را حل کنید، شاید مجبور شوید یک یا دو نفر دیگر استخدام کنید. در نهایت معلوم نیست از آن 100 نفر، چند نفرشان خرید می‌کنند.

در حالی که در سایت فروشگاهی، نه تنها زمان خود را ذخیره کرده‌اید، لازم نیست برای هر مشتری جداگانه توضیح دهید، که لازم نیست شخصی را استخدام کنید.

امروزه نیز مشتریان تصمیم می‌گیرند که خرید آنلاین داشته باشند چون می‌دانند این کار نه تنها در زمان‌شان که در هزینه‌هایشان نیز صرفه‌جویی می‌کند. احتمالاً مشتریان حوصله گشت‌وگذار در خیابان‌ها و پیدا کردن محصول موردنظر را ندارند. صرفاً موبایل خود را روشن می‌کنند و دکمه خرید را می‌زنند.

 پس اگر هم برای صاحبان کسب‌وکار و هم برای مشتریان سایت فروشگاهی نیاز آن‌ها را حل می‌کند، چرا یک وب‌سایت فروشگاهی راه‌اندازی نکنیم؟

پیدا کردن و نشان دادن بهترین محصولات

اگر شما بدانید که پرفروش‌ترین محصولاتان چیست و چرا مشتریان از آن بیشتر خرید می‌کنند، آن را در سایت‌تان در معرض نمایش می‌گذارید و به احتمال خیلی بیشتری آن محصول افزایش فروش خواهد داشت.

از طرفی، می‌دانیم که کاربران نیز به دنبال پیدا کردن محصولات بهتر و مناسب‌تری می‌باشند. زمانی که ببینند محصول شما نظر مثبت دیگر مشتریان را به همراه دارد، درصد بیشتری از آن‌ها اقدام به خرید می‌کنند و تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد.

همینطور، اگر بخواهید از طریق تخفیف دادن مشتریان خود را دوباره جذب کنید، مطمئناً با وب‌سایت و روش‌های تبلیغات دیجیتالی بهتر می‌توانید این کار را انجام دهید. بعضی از کاربران نیز وجود دارند که در سایت‌های فروشگاهی مختلف به دنبال محصولات تخفیف‌دار می‌گردند. سایت شما در چنین شرایطی افزایش مشتری و فروش خواهد داشت و هر ماه می‌توانید با این ترفند، مشتریان خود را افزایش دهید.

کاهش موانع خرید کاربران

چه بخواهیم چه نخواهیم، مشتریانی وجود دارند که قصد برگشت محصول خریداری شده را دارند. همچنین یکی از موارد مهم در افزایش فروش آن است که به مشتریان‌تان اطمینان دهید در صورت نارضایتی، محصول را پس خواهید گرفت.

داشتن وب‌سایت این امکان را به شما می‌دهد که به صورت سیستماتیک و بدون اینکه مشتریان احساس ناراحتی کنند، محصول را پس دهند (البته این مشتریان در صورتی که برخورد مناسبی با آن‌ها شود، مطمئناً باز از شما خرید خواهند کرد و وفادارتر می‌شوند).

رقیب شما وب‌سایت فروشگاهی دارد

اگر نخواهید وارد فضای آنلاین شوید، کاربران نیاز خود را با رفتن به سایت رقیب، برطرف می‌کنند. هر چقدر هم که فروشگاه شما محصول با کیفیتی را بفروشد، اگر کاربران تشخیص دهند محصول دیگری در سایت رقیب نیازشان را برطرف می‌کند ولی وقت‌شان ذخیره می‌شود، احتمالاً اقدام به خرید خواهند کرد.

با داشتن وب‌سایت، آن دسته از مشتریانی را که آنلاین خریداری می‌کنند از دست نخواهید داد و فروش‌تان افزایش می‌یابد. در نظر بگیرید که از موتورهای جستجوگر نیز ورودی خواهید داشت و کم‌کم می‌توانید فروشگاه خود را گسترش دهید.

جمع‌بندی

به طور خلاصه، کاربران قبل از آنکه بخواهند محصولی را که برای‌شان اهمیت دارد بخرند، احتمال خیلی زیاد داخل اینترنت سرچ می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند آنلاین خرید کنند یا به صورت حضوری.

اگر وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کرده باشید می‌توانید محصولات‌تان را به این دسته از کاربران نشان دهید و فروش خیلی بیشتری را تجربه کنید.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×