تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا به منتشر کردن هر مطلبی که حاوی مفهوم مهمی برای انتقال باشد، تولید محتوا یا محتوا سازی گفته می شود.

محتوا سازی شامل مراحل مختلفی می باشد که می‌تواند اهداف متفاوتی را به دنبال داشته باشد، در واقع اگر بخواهیم به کاربرد محتوا سازی اشاره داشته باشیم باید به سراغ دنیای تبلیغات برویم، تبلیغات عالی باعث افزایش دیده شدن یک کسب و کار می‌شود و به قول معروف شاه راهی مهم برای معرفی یک کسب و کار به حساب می‌آید.

در گذشته از روش‌های تبلیغاتی سنتی برای معرفی کردن یک کسب و کار استفاده می‌شده است، که در نهایت به چاپ یک بنر تبلیغاتی ساده خلاصه می‌شد، اما امروزه با وجود رواج اینترنت و دیجیتالی شدن و در واقع پیدایش دنیای دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها به گونه ای تاثیر گذارتر و متفاوت تر پرداخته می‌شود.

به همین دلیل است که امروزه تبلیغات از طریق اینترنت و دیجیتال مارکتینگ حرف اول در دنیای تبلیغات به شمار می رود و به عنوان خط مقدم در معرفی یک کسب و کار حساب می‌آید، در گذشته با استفاده از روش‌های تبلیغاتی بسیار قدیمی، صاحبان کسب و کار نمی‌توانستند رضایت دلخواه و طولانی مدت و دو طرفه  را برای مخاطب به دنبال داشته باشند.

در گذشته شاید تنها برای یک بار می‌توانستند نظر مخاطب را جلب کنند و مخاطب هم ممکن بود بنا به دلایل خاص خودش تنها فقط یک بار از خدمات مجموعه مورد نظر خود استفاده کند اما برای دفعات بعدی بدون شک دیگر به سراغ این کار نمی‌رفت، چرا که نتیجه دلخواه را نگرفته بود.

اما علت عدم نتیجه گرفتن چه بود؟ علت این بود که صاحب کسب و کار از دغدغه‌ها و نیازهای مخاطبان خود باخبر نبود و نمی‌توانست ارتباط دائم با مخاطب خود را برقرار کند، به همین دلیل بود که نیاز به محتوا سازی احساس شد، این کار باعث برقراری ارتباط دو طرفه صاحبان کسب و کار و البته طولانی مدت با مخاطب شد، محتوا سازی به طور خلاصه اهداف زیر را به دنبال دارد:

  • اهداف مربوط به افزایش فروش و در نهایت افزایش سود یک کسب و کار
  • اهداف علمی و یا آموزشی در کسب و کار مربوطه
  • اهداف فرهنگی در جهت بسط یک موضوع و بستر سازی
اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

پیش شرط یک تولید محتوا پیست؟

به سراغ پیش شرط‌های لازم برای تولید محتوای یک سایت می رویم، حتما بیشتر شماها واژه پیش شرط یا پیش نیاز را تا به حال شنیده اید، منظور از این واژه‌ها، رعایت مولفه‌های لازم برای شروع یک کار است، در اینجا نیز برای تولید محتوا ما نیاز به دو مولفه اصلی و اساسی داریم به شرح زیر:

  1. چه هدفی از تولید محتوا دارید؟
  2. موضوعاتی که برای تولید محتوا باید به آن استناد کرد

اکثر اوقات هدف از تولید محتوای سایت اهدافی متناسب با بازاریابی است که در نهایت و در طولانی مدت مدت منجر به افزایش فروش و سود کسب و کار مورد نظر خواهد شد، معمولا صاحبان کسب و کار که نیاز به معرفی خدمات و کالاهای خود دارند و میل به  افزایش فروش و سود خود و در نهایت میل به پیروزی در میدان مبارزه با رقبای خود را دارند از بستر فراهم شده توسط اینترنت برای این کار استفاده می‌کنند.

که در این صورت نیاز دارند که سایت اختصاصی خود را راه اندازی کنند، که برای این کار حتما حتما نیاز به تولید محتوای بسیار قوی و با کیفیت دارند که بتواند به نحو احسن با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند، در واقع این کار باعث جذب مخاطب یا همان مشتری و افزایش بازدید از سایت می شود که هدف نهایی ما از تولید محتوای سایت را محقق می سازد.

درباره موضوعات ذکر شده در تولید محتوا باید گفت، منظور از موضوعات مورد نظر برای محتوا سازی سایت، ارائه توضیحات و مطالبی درباره خدمات ارائه شده توسط آن کسب و کار به همراه توضیحات در مورد کالاهایی که در آن کسب و کار ارائه می شود، پس تا به اینجا هم موضوع تولید محتوا ما مشخص شد و هم هدف از تولید محتوا مشخص شد پس می توان وارد مرحله بعدی یعنی بررسی شرایط یک تولید محتوای عالی رفت.

چگونه تولید محتوای عالی انجام دهیم؟

اکنون می خواهیم به بررسی شرایط داشتن یک تولید محتوای خوب و با کیفیت بپردازیم، برای اینکه یک تولید محتوای با کیفیتی داشته باشیم باید بدانیم دقیقا درباره چه چیزی می‌خواهیم کار کنیم، قطعا منظور ما از این حرف فقط یک جمله کلیشه‌ای نیست.

منظور ما این است که شما باید خودتان را به عنوان یک مخاطب فرض کنید که می‌خواهد تمام اطلاعات و جزئیات مورد نیاز را برای استفاده از یک محصول یا خدمات مورد نظرش را کامل بداند، پس از آن باید یک سری اصول خاص را در این رابطه در نظر بگیرد و سعی کند آن‌ها را اجرا کند که عبارت است از:

رعایت اصول سئو:

قطعا مهم‌ترین نکته برای دیده شدن محتوای سایت شما، رعایت اصل سئو می باشد، تصور کنید که شما کلی زحمت کشیدید و زمان زیادی را برای یک محتوای درجه یک را برای سایت خود صرف کرده اید، اما هنگامی که کاربران درگوگل به جستجوی مطلب مورد نیاز خود می‌پردازند، اثری از مطالب شما مشاهده نخواهند کرد!

رعایت اصل سئو به همین راحتی می‌تواند باعث افزایش رتبه مطلب شما شود و باعث بهتر دیده شدن سایت شما توسط مخاطب در موتورهای جستجو شود، پس نیاز است حتما کسی که به تولید محتوای سایت مشغول است باید به اصول سئو نیز تسلط داشته باشد.

رعایت اصول نگارشی:

وقتی در حال گردآوری، تدوین و تالیف مطلب برای تولید محتوای سایت خود هستید، حتما باید اصول نگارشی را به خوبی رعایت کنید در واقع باید بدانید که در جای درستی از علائم نگارشی استفاده کنید، همچنین نداشتن غلط املایی نیز در تولید محتوای با کیفیت و خوب بسیار تاثیر گذار است.

حفظ اصالت سایت :

متاسفانه بسیاری از طراحان سایت و یا صاحبان سایت‌ها به این مورد توجهی ندارند، شما به عنوان یک کاربر وقتی برای خرید محصولی  وارد یک سایت می‌شوید باید تفاوتش را با ورود به سایتی که همین محصول را تنها با برند متفاوت عرضه می کند متوجه شوید، این تفاوت باید در نوع ارائه مطالب مرتبط باشد.

برای مثال سایت آلفا و بتا هر دو در حال فروش یک محصول هستند اما وقتی وارد هر دو سایت می‌شوید، دقیقا با مطالبی تکراری مواجه می‌شوید که این مطالب باعث می‌شود مخاطبتان به سایت شما اعتمادی نکند، حتی اگر تمامی محتوا از سایت شما برداشته شده باشد! پس در کنار در نظر گرفتن اصول تولید محتوا، سعی کنید همواره اصالت متن و یونیک بودن محتوای خود راحفظ کنید.

خودداری از اغراق، سویه‌ گیری و تخریب:

برای اینکه بتوانید مخاطب را جلب کنید و نظر مخاطب را در طولانی مدت حفظ کنید و مشتری مدار باشید باید این مورد را حتما رعایت کنید، فراموش نکنید جذب مخاطب به تنهایی اهمیت ندارد بلکه حفظ مخاطب نیز بسیار حائز اهمیت است، شما ممکن است با یک بار دروغ گفتن، تخریب رقبای خود، اغراق فراتر در مورد محصولات خود هنگام تولید محتوای سایت، مخاطب را تنها برای یک بار جذب کنید اما فراموش نکنید که او را برای همیشه از دست خواهید داد! برای یک بار سوددهی خوب، سود همیشگی خود را از دست ندهید.

برای تولید محتوای سایت سراغ چه کسی برویم؟

در انتهای این مقاله می‌خواهیم بگوییم که برای تولید محتوای عالی سایت باید سراغ چه کسی برویم؟

برای این کار بهتر است سراغ کارشناس تولید محتوا برویم، کارشناس تولید محتوا به فردی می گویند که به صورت کاملا تخصصی به تولید محتوا می‌پردازد و به تمام اصول سئو مسلط است،در واقع کارشناس تولید محتوا یک سئوکار نیز می باشد که از دانش و مهارت خود برای تولید محتوا استفاده می‌کند.

برای اینکه بتوانید با کارشناسان تولید محتوا آشنا شوید، باید به سراغ شرکت‌های تولید کننده محتوا یا شرکت‌های فروش تولید محتوا بروید،با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید اسامی این شرکت‌ها را به خوبی مشاهده کنید و با ورود به سایت این دسته از شرکت‌ها می‌توانید از خدماتی که در آن‌ها ارائه می‌شود به طور کامل مطلع شوید.

گروه حرفه ای رایساوب به آدرس اینترنتی https://raysaweb.ir/ به شما در جهت ایجاد سایت، تولید محتوای بسیار با کیفیت و سئو بالا برای سایت شما کمک می کنند.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×