انواع استراتژی های برندینگ

انواع استراتژی های برندینگ

10 استراتژی قدرتمند برای ارتقاء برندینگ:

این روزها هر کارآفرین تازه کار که در ابتدای شروع یک کسب و کار قرار دارد، سوالات بی جواب زیادی دارد یکی از راههای رسیدن به جواب این سوالات جستجو در گوگل است و به ناچار از گوگل می پرسد که هنگام شروع کسب و کار خود چه کند و پاسخ هائی که دریافت می کند حاکی از آن است که بخش بزرگی از توسعه کسب و کار شما تمرکز بر روی نام تجاری تان است.

سوالی که بوجود می آید این است که چگونه باید برندسازی انجام شود، به عبارت دیگر، چگونه می دانید که کدام نوع برند تجاری برای تجارت شما مناسب است همانطور که انواع مختلفی از لوگوها برای استفاده در مشاغل وجود دارد، استراتژی های برندینگ مختلفی نیز وجود دارد که یک تجارت می تواند از آنها برای اثرگذاری بیشتر در دنیای تجارت از آنها استفاده کند.

به منظور کمک به شما در تصمیم گیری های لازم برای ایجاد یک نام تجاری قدرتمند، ما انواع اصلی برندهای موجود را تفکیک کرده ایم و هر کس بسته به زمینه ی فعالیت خود باید بهترین برند را برای خود انتخاب کند.

 

انواع استراتژی های برندینگ

 

انواع استراتژی های برندینگ

1. برندینگ با نام تجاری شرکت

یکی از مشهورترین انواع برندسازی ایجاد یک نام تجاری برای کل قسمت های یک شرکت یا تجارت است، عموم مردم نام سازمانهائی را که شهرت یافته اند با یک قول مرتبط می دانند این که آنها در پشت خدماتی که ارائه می دهند ایستاده اند و دارای سابقه عملکرد قابل تایید و مثبت هستند.

برند شدن نام تجاری برای یک شرکت ممکن است زمان زیادی طول بکشد و این کاملا بستگی به عملکرد آن شرکت دارد، زیرا این شرکت ها هستند که با ارائه ی محصولات یا خدمات با کیفیت می توانند بین مردم جایگاه و منزلتی پیدا کنند و از آن به بعد است که مشتریان تمایل دارند به طور خودکار به محصولات و خدمات جدید ارائه شده ی آن اعتماد و از آن استفاده کنند.

2.برندینگ با نام تجاری شخصی

نام تجاری شخصی معمولاً به نام تجاری برای هر فرد اشاره می کند، برعکس نام تجاری که ما آن را برای کل یک شرکت در نظر می گرفتیم، برندسازی شخصی برای افراد مشهور، سیاستمداران یا حتی بازاریابان دیجیتالی که می خواهند چهره عمومی مثبت خود را در بین مردم حفظ کنند (معمولاً به این دلیل که تأیید آنها در حرفه آنها مفید است) بسیار مهم است.

رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای ایجاد یک نام تجاری شخصی هستند، زیرا شما می توانید در حین صحبت کردن از یک پلتفرم شخصی به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید و هر یک از آنها روی حضور آنلاین خود سرمایه گذاری زیادی می کنند و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه مربوطه معرفی کرده اند.

3. برندینگ با نام تجاری محصول

زمانی که شناخت یک برند با نام محصول ارائه شده توسط آن صورت میگیرد یعنی آن شرکت به اوج موفقیت در برندسازی محصول رسیده است شما اغلب لوگوها یا رنگها را در موارد خاصی مشاهده می کنید و در ابتدا مارک محصول را جستجو می کنیدو سپس لوگو و رنگ را با آن تطبیق می دهید این به این دلیل است که شما یاد گرفته اید که این دو را در نتیجه برندسازی موثر محصول به هم مرتبط کنید.

 

 

 

4.برندینگ با نام تجاری جغرافیایی

اگر در صنعت گردشگری کار می کنید، برندسازی بر اساس نام تجاری جغرافیائی برای شما مناسب است نام تجاری جغرافیایی بر ویژگی های منحصر به فرد یک منطقه به عنوان نقطه فروش تمرکز می کند و دلایل اینکه چرا باید از آن بازدید کنید را بیان می کند.

شاید کشورهایی را دیده باشید که ادعا می کنند یک نوع غذا به عنوان غذای خاص آنها است یا تاریخ منحصر به فرد منطقه را تبلیغ می کنند همانند هرم های مصری همچنین، مناطقی از جهان که سعی در تغییر شهرت خود دارند می توانند شانس خود را در برند سازی جغرافیایی امتحان کنند.

5.برندینگ با نام تجاری آنلاین

این نوع برندسازی تجاری که به عنوان نام تجاری اینترنتی نیز شناخته می شود، به موقعیت شرکت شما (یا خودتان) به صورت آنلاین اشاره دارد برندینگ با نام تجاری آنلاین می تواند به ایجاد یک وب سایت، حضور در شبکه های اجتماعی ، انتشار وبلاگ یا هر اتفاق دیگری که تحت وب به نام شما رخ می دهد، اشاره داشته باشد.

6.برندینگ با نام تجاری آفلاین

همانطور که از نامش پیداست، این موضوع به برندسازی تجاری اشاره می کند که خارج از وب اتفاق می افتد، از ارائه کارت های ویزیت گرفته تا نشست هائی که با مشتریان مورد نظر می توانیم داشته باشیم، برندسازی آفلاین نیاز به ترکیبی از طراحی خوب و سخنوری شایسته برای نشان دادن نام تجاری شما دارد.

7.برندینگ با ادغام نام تجاری و محصول

این همان لحظه ای است که برند ما با مشارکت ها روبرو می شود در نظر گرفتن نام تجاری مشترک زمانی اتفاق می افتد که 2 نام، یکی نام تجاری شرکت و همچنین نام تجاری محصول به هم متصل می شوند با استفاده از این برندینگ ما می توانیم هم نام تجاری شرکت و هم نام محصولمان را بیش از پیش در اذهان مخاطبان ثبت کنیم.

8.برندینگ با نام تجاری خدمات

این نوع برندسازی تجاری بر رضایت مشتری و ارائه خدمات بی عیب و نقص به مشتریان تأکید زیادی دارد در حالی که هر نام تجاری باید تمام تلاش خود را بکند تا مشتریان خود را راضی نگه دارد، اما برندسازی خدمات این کار را یک قدم جلوتر انجام می دهد و به طور خاص بر افزودن خدمات به مشتریان تمرکز می کند و از این گزینه برای افزایش فروش خود استفاده می کند، افرادی که با برندینگ خدمات ارتباط برقرار می کنند، منتظر دریافت آپشن های تشویقی از سمت آن شرکت هستند.

10. برندینگ فعال

اگر علتی هست که با تمام وجود به آن اعتقاد دارید، ممکن است بتوانید آن را در استراتژی نام تجاری خود هدایت کنید به طور کلی، برندینگ فعال، راهی برای ایجاد تأثیر اجتماعی مثبت از طریق نام تجاری شما است، به طوری که مارک شما در نهایت مترادف با علت می شود.

11.برندینگ بدون نام تجاری

این رویکرد بر ارائه یک محصول به تنهایی برای جلب توجه مصرف کننده و بدون نیاز به برندسازی تاکید دارد در راستای این فلسفه، شرکتی که به دنبال این است که غذای با کیفیت و مقرون به صرفه عرضه کند، بر عدم وجود مارک تجاری آنها به عنوان راهی برای نشان دادن به مشتریان تاکید می کند که آنها مجبور نیستند مثلا برای غذای مارک دار هزینه ی بیشتری  بپردازند در عوض، مصرف کنندگان دسترسی مستقیم به غذای سالم و مقرون به صرفه دارند که کیفیت آن خود گویای همه چیز است.

 

 

 

نتیجه گیری:

در این مقاله به تعریف توسعه برند می پردازیم و 11 استراتژی برندسازی را که توسط برندهای بزرگ در عصر ارتباطات و بازاریابی مدرن استفاده می شد، معرفی کنیم. اگر این مقاله را تا انتها خوانده باشید، مصمم به رشد برند خود هستید و باید به شما تبریک گفت، اما باید به خاطر داشته باشیم که برندسازی و تدوین استراتژی برندسازی موفق مستلزم مطالعه و کار مداوم است.

برای بهبود عملکرد خود، باید تعریف برندسازی و برندسازی جهانی را درک کنید.برای توضیح برنامه برندسازی سعی کنید در این راستا به رقبا نیز توجه کنید. با توجه به برندهای مختلفی که در بازار وجود دارد، بهتر است محصولات مفید و کاربردی برای مخاطب ارائه شود. و ارضای نیازهای اولیه او را برطرف می کند که باعث رشد و تکامل شما می شود.

 

 

 

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×