موشن گرافیک چیست و چه کاربردی دارد

موشن گرافیک یا موشن گرافی چیست؟

دنیای انیمیشن های تجاری از رشته ها و سبک های مختلفی تشکیل شده است. کلمه “انیمیشن” اصطلاحی است که تقریباً هر چیزی را که دارای حرکت باشد شامل می شود، یکی از زیرمجموعه های انیمیشن، حتی هم اکنون که در عصر دیجیتال زندگی می کنیم برای برخی افراد گیج کننده است و آن موشن گرافیک است.

در این مقاله شما را با نمونه موشن گرافی آشنا می کنیم و به کاربرد موشن گرافیک چیست خواهیم پرداخت و به بررسی بسیاری سوال دیگر که تا کنون ذهن شما را درگیر کرده خواهیم پرداخت.

از طرح های ثابت تا متحرک

موشن گرافیک به معنای گرافیک در حال حرکت است، این ساده ترین تعریفی است که می توان ارائه داد بسیاری از مواقع به موشن گرافیک موشن دیزاین نیز گفته می شود این رابطه درک بین حرکت و عناصر طراحی را آسان تر می کند موشن گرافیک در مورد آوردن دانش طراحی به رسانه های جدید با افزودن عناصر زمان و مکان به آن است.

زنده کردن عناصر طراحی شده کار ساده ای نیست، برخلاف سایر زمینه های انیمیشن، شما یک روش از پیش تعریف شده یا “طبیعی” برای انیمیشن سازی چیزها ندارید به عنوان مثال، در یک انیمیشن، می‌توانید از ارجاعات بی‌پایانی از طبیعت برای متحرک کردن یک انسان یا حیوان استفاده کنید، اما در طراحی حرکت، هیچ اشاره طبیعی به نحوه حرکت اشکال، تایپوگرافی و شبکه‌ها وجود ندارد.

به همین دلیل طراحان حرکت انواع حرکات، از جمله شتاب و سرعت را مطالعه می کنند با کنار هم قرار دادن همه این متغیرها، آنها می توانند به عناصر طراحی جان ببخشند به گونه ای که انسانی تر باشد و حالت طبیعی خود را حفظ کند و بتواند با بینندگان ارتباط برقرار کند.

کاربردهای موشن گرافیک امروزی

توسعه فناوری و وجود صفحه نمایش در چندین دستگاه در زندگی ما دامنه استفاده از موشن گرافیک را گسترش داده است، آنچه قبلاً فقط برای معرفی اطلاعات فنی و ایجاد روحیه برای یک داستان استفاده می شد، امروزه طیف وسیعی از اهداف را دنبال می کند.

کاربرد موشن گرافی در تلویزیون:

  • در افتتاحیه برنامه های تلویزیونی
  • به عنوان برند ویدیویی کانال
  • برای معرفی اطلاعات
  • در صفحه پیش‌بینی اخبار و پس‌زمینه‌های مجازی آن‌ها تعبیه شده است

تلویزیون از همان روزهای اولیه از حرکت استفاده می کرد و حرکت کردن اشیاء به بخشی جدایی ناپذیر از هویت آن تبدیل شد و به خاطره انگیز شدن یک کانال یا برنامه کمک کرد، با پیشرفت‌های وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، حرکت نقش مهمی در کمک به ایجاد رابط کاربری بهتر از طریق حوزه تخصصی UX Motion Design ایفا کرده است.

وقتی صحبت از تبلیغات، به خصوص رسانه های اجتماعی می شود موشن گرافیک در همه چیز از تبلیغات پیچیده و داستان محور گرفته تا پست های متحرک ساده اینستاگرام که در بازاریابی اینستاگرام نقش موثری دارد،حرف زیادی برای گفتن دارد موشن گرافیک تبلیغاتی یک ابزار عالی برای کمک به شرکت‌ها است که از سایرین متمایز شوند.

کاربردهای دیگر شامل همه چیز است، از منوهای انیمیشن در فست فودهای زنجیره ای گرفته تا تابلوهای پیش بینی شده در فرودگاه ها در موشن گرافی از حرکت در همه جا استفاده می شود و هر موقعیتی پتانسیل خود را در سطح متفاوتی بررسی می کند.

 

موشن گرافیک و اینفوگرافیک

خواندن کتابچه های آماری زمان و انرژی زیادی را می طلبد بر همین اساس شرکت های تبلیغاتی اکنون با همان مشکلی روبرو هستند که غول های فناوری زمانی با آن مواجه بودند چرا که همه به دنبال پیشرفت چشم گیر در مدت زمان کم هستند و تمایل به مصرف کمترین انرژی را در این زمینه دارند.

یکی از راه حل هائی که وجود دارد استفاده از منابع آسانتر است، منابعی که انرژی و زمان زیادی از ما نگیرد یکی از این راهها استفاده از اینفوگرافیک‌های ساده است که می‌توانند با ادغام تکنیک‌های موشن گرافیک هدفمند زنده شوند، شما می توانید طیف متنوعی از اینفوگرافیک ها را با استفاده از برنامه ساخت اینفوگرافیک مانند Adobe Illustrator یا Photoshop ایجاد کنید.

افزودن حرکت و تصویر در یک اینفوگرافیک ایستا و معمولی، ناگزیر نیروی خلاقیت زیادی را می طلبد که به ساخت اینفوگرافیک خلاقانه منجر می‌شود که می‌تواند آماتورها و حرفه‌ای‌ها را به یک اندازه مجذوب خود کند علاوه بر این، در مدت زمان کوتاهی، تولید محتوای ویدیویی بسیار طرفدار پیدا کرده است این افزایش چند برابری تولید محتوای ویدئوئی به طور قابل توجهی استفاده از موشن گرافیک را در بین سازندگان افزایش داده است.

چگونه ویدیوهای موشن گرافیکی جذاب بسازیم

1.اهداف واقع بینانه ایجاد کنید

  • در کار خود به دنبال اهداف واقع بینانه باشید
  • برای پیشرفت بهتر روند کار اندازه گیری انجام دهید
  • به شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی بدهید و بر روی آنها تمرکز کنید
  • شما باید طول محتوای خود، انتظارات و بودجه خود را بسنجید.

2.یک استودیوی موشن گرافیک پیدا کنید

از وب سایت هر طراح بازدید کنید برای نمونه با بازدید از سایت اینفوگرافیک مطالب زیادی را به دست خواهید آورد و متوجه خواهید شد که سبک منحصر به فردی وجود دارد که آنها مترادف با آن هستند کار خود را محدود به یک سایت نکنید، می توانید از سبک های متفاوت انیمیشن برای تولید انواع محتوای ویدئوئی استفاده کنید مانند:

  • انیمیشن کارتونی
  • انیمیشن تخته سفید
  • استاپ موشن

3.خلاقانه رفتار کنید

با دیدن چند نمونه اینفوگرافیک از شرکت های مختلف امکان بروز رفتارهای خلاقانه تر برای شما ایجاد می شود مزیت اصلی انتخاب یکی از بهترین شرکت‌های موشن گرافیک این است که به شما امکان می‌دهند بخشی از ایده‌پردازی به شما و بخشی از آن به شرکت محول شود.

4.یک ارزیابی سریع انجام دهید

دیدن انواع اینفوگرافیک موجب می شود شما دید بهتری به این مسئله پیدا کنید و یک طرح کلی از داده های محصول یا خدمات خود تهیه کنید که می تواند به شرکت مورد نظرتان منتقل شود، این به مدیران و خلاقان کمک می کند تا اولین تصور را از آنچه از انیمیشن موشن گرافیک خود می خواهید دریافت کنند.

5.پذیرای ایده های جدید باشید

شما باید پذیرای ایده‌های جدیدی باشید که از نظر خلاقیت مناسب‌تر هستند از تنگ نظری‌هایی که ممکن است اینفوگرافیک متحرک شما را برای جذب مخاطبان وسیع‌تری دچار مشکل کند، کنار بگذارید.

 

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×