آنالیز وبسایت چیست؟+10 ابزار عالی برای آنالیز وبسایت

آنالیز وبسایت چیست؟

آنالیز وبسایت چیست؟

امروزه با توجه به رقابت روز افزون کسب و کارها مخصوصا در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک ما نیاز به ابزارهایی برای آنالیز وبسایت خود داریم تا بتوانیم علاوه بر آنالیز وبسایت خود وبسایت رقبا را نیز آنالیز کنیم

آنالیز(analysis)به تحلیل و بررسی وبسایت ما در جهت بهینه سازی وبسایت ما برای هرچه بیشتر دیده شدن توسط کاربران و بالا بردن نرخ تبدیل(ctr)برای رسیدن به بیشترین بازدهی و افزایش درآمد گویند

چرا سایت ما نیاز به آنالیز دارد؟

آنالیز وبسایت به شما کمک میکند تا کارهایی که بر روی سایت انجام شده همراه با نتایج آن ها را بررسی کنید و در جهت بهبود اقدامات قدم بر دارید با این روش می توان میزان دستیابی وبسایت به اهداف دیجیتال مارکتینگ را اندازه گیری کرد و به آماری همچون میزان بازدید سایت،نرخ کلیک،کلمات کلیدی بهینه برای وبسایت شما ومحبوبترین و بهترین صفحات سایت از نظر گوگل دسترسی پیدا کرد

همچنین شما با آنالیز وبسایت رقبا نیز می توانید آمار مختصری از فعالیتهای رقبا به دست آورید و نقاط ضعف و قوت خود را نسبت به رقبا ارزیابی کنید

آنالیز محتوا سایت

قبل از استفاده از ابزارهای آنالیز سایت باید در تولید محتوا برای وبسایت خود بیشترین دقت را انجام دهید و حتما دقت داشته باشید که محتوای شما محتوای کپی نباشد که گوگل با الگوریتم های بسیار به روز خود قطعا جریمه های سنگینی برای شما در نظر می گیرد و ممکن است سایت شما در کلمه کلیدی مد نظر شما پنالتی شود که این موضوع باعث هدر رفتن زمان و هزینه های شما خواهد شد

ابزارهای آنالیز سایت چیست؟

این ابزارها معمولا وبسایت ها یا افزونه های گوگل کروم هستند که شما با نصب آنها در قسمت اکستنشن(extension) می توانید از آنها بهره ببرید،معمولا این ابزارها یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی دارند که نسخه رایگان آنها نیز اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار میدهد

نکنه قابل توجه در رابطه با ابزارهای آنالیز وبسایت این است که چون هدف ما بهینه سازی وبسایت(seo) برای موتور جستجو گوگل است پس ابزارهای آنالیز ارائه شده توسط گوگل برای ما اولویت بالاتری دارند.

10 ابزارعالی برای آنالیز سایت

10 ابزار عالی برای آنالیز وبسایت
  1. گوگل سرچ کنسول(search console):این ابزار که توسط شرکت گوگل ارائه شده است بهترین ابزار برای آنالیز کلمات کلیدی و وضعیت وبسایت شما از دید رباتهای گوگل می باشد از دیگر امکانات این ابزار می توان به آنالیز موبایل فرندلی بودن وبسایت شما از نظر گوگل و همچنین پیشنهادات کدهای اسکیما و اجرای آنها برای وبسایت شما اشاره کرد،نکته قابل ذکر در مورد این ابزار این است که برای استفاده از آن باید در داخل وبسایت خود دسترسی های لازم را برای تحلیل و آنالیز توسط سرچ کنسول به آن بدهید و شما نمیتوانید به سرچ کنسول رقبا دسترسی داشته باشید و یک ابزار تحلیلی عالی برای تحلیل وبسایت خودتان است.
  2. گوگل آنالیتیکس(Google Analytics):همانطور که ازاسم این ابزار پیداست اصلی ترین ابزار آنالیز گوگل برای وبسایت شماست که آمارهای بسیار جذابی از سن کاربران شما،محل جغرافیایی کاربران سایت شما،صفحات پر بازدید سایت،ساعتهای پر ترافیک و ارائه نمودارها و گرافهای تحلیلی با امکان مقایسه از ویژگی های این ابزار تحلیلی وبسایت است،نکته قابل توجه در رابطه با این ابزار این که بهتر است این ابزار با ابزار قبلی(سرچ کنسول)به یکدیگر وصل شوند تا آمار کامل تری در اختیار شما قرار دهند.
  3. گوگل تگ منیجر(google tag manager):این ابزار یک پل ارتباطی ساده و سریع برای گرفتن آمار و اطلاعات سایت شما برای ابزارهای تحلیلی ارائه می دهد و به جای کدنویسی و برنامه نویسی برای دسترسی دادن به هر ابزاری در وبسایت خود گوگل تگ منیجر این تگها را ایجاد و سرعت و سهولت آنالیز وبسایت شما را بالا میبرد،می توان این ابزار را یک ابزار تکمیلی برای گوگل انالیتکس نیز دانست البته که این ابزار برای دیگر ابزارهای آنالیز وبسیات نیز کاربرد دارد.
  4. هات جر(hotjar):یک ابزار تحلیلی بسیار عالی برای وبسایت که رفتار کاربران شما را زیر ذره بین میبرد و از حضور کاربران در سایت شما یک ویدیو لحظه ای تهیه میکند که به انالیز شما برای حرک یک کاربر در سایت کمک میکند همچنین یک هیت مپ(نقشه حرارتی)از محلهایی که بیشترین و کمترین حضور نشانگر موس کاربر بوده است ارائه میدهد تا شما از رفتار کاربران در وبسایت خود بهترین تحلیل و آنالیز را داشته باشید.
  5. وپلایزر(wappalyzer):یک افزونه قدرتمند در گوگل کروم که با نصب آن میتوانید یک تحلیل جامع از نوع سیستم مدیریت محتوا رقبا،سیستم تجارت الکترونیک،فریم ورک های وب و دیگر اطلاعات کاربردی در مورد رقبایتان را به دست آورید،پس میتوان این ابزار را در دسته ابزارهای تحلیلی رقبا قرار داد.
  6. سمروش(semrush):یکی دیگر از ابزار های آنالیز سایت رقبا که به اطلاعاتی همچون کلمات کلیدی رقبا،میزان مشارکت آنها در تبلیغات کلیکی و مهمتر از همه شناخت سر سخت ترین رقبا در حوزه کاری خود دسترسی پیدا خواهید کرد.
  7. ماز(moz):یک ابزار بسیار قوی برای نظارت بر سئو وبسایت و تحلیل لینکها و کلمات کلیدی است همچنین در ایزار آنالیز ماز به 3 اصطلاح بسیار کاربردی برای بررسی سایت ها بر میخوریم که در تحلیل رقبا بسیار به کمک ما می ایند این سه اصطلاح عبارتند از دامین آتوریتی(DA) یعنی قدرت و سابقه دامنه یا همان صفحه اصلی یک وبسایت،پیج آتوریتی(PA) یعنی قدرت یک صفحه مشخص از سایت موردنظر از لحاظ لینکهای داخلی و خارجی و دیگر المان های مد نظر ماز و اصطلاح سوم اسپم اسکور(SPAM SCORE) که به معنای میزان لینک دهی سایتهای اسپم یه وبسایت مورد نظر می باشد.
  8. اچ رفز(ahrefs):بهترین ابزار برای تحلیل لینکهای خارجی و بک لینکهای وبسایت رقبا که در حال حاضر متاسفانه محدودیت های بسیار سرسختانه برای کاربران ایرانی در نظر گرفته است.
  9. کی دبلیو فایندر(KW finder):این ابزار یکی از بهترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و دم دراز(لانگ تیل کیوورد)هاست،به این شکل که کلمه کلیدی محوری و اصلی خود را در این ابزار وارد میکنید و این ابزار دیگر کلمات کلیدی مرتبط که توسط کاربران سرچ شده اند را به شما پیشنهاد می دهد.
  10. وورنک(WOORANK):یکی از پر کاربرد ترین ابزارها در تحلیل سئو سایت شما که با 3 دایره در 3 رنگ مختلف و بسیار کاربر پسند یک تحلیل بسیار مفید را به شما ارائه میدهد به این شکل که آیکون سبز رنگ نشان دهنده مواردی است که شما در وبسایتتان به خوبی سئو را رعایت کرده اید،آیکون زرد مواردی که نیاز به بررسی مجدد دارند و آیکون قرمز رنگ خطاهایی هستند که در سئو وبسایت خود مرتکب شده اید و باید سریعا برطرف شوند.
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×