لوگو موشن چیست
مطمئناً تا به حال فکر می کردید که لوگو یکی از ابزارهای امروزی در دنیای بازاریابی است، اما با کمی تحقیق متوجه می شوید که قدمت لوگو به اندازه خود بازاریابی است.چرا از لوگو استفاده کنید؟ آیا باید به استفاده از لوگوهای ساده برای نمایش نام تجاری خود ادامه دهیم؟لوگوی متحرک چیست؟مزایای لوگو موشن چیست؟ در ادامه مقاله در مورد طراحی لوگوی متحرک و چرایی آن صحبت خواهیم کرد.
برای اولین بار در دوره رنسانس، صنعتگران نمادهایی را از چوب و سنگ به عنوان نشانه ای از هنر تراشیدند. از سال 1876 به بعد، شرکت ها برای خود و تا به امروز هر جا که بحث بازاریابی مطرح می شود، لوگو انتخاب می کردند، پس قدمت لوگو به سالها پیش بر می گردد و آنچنان جدید هم نیست.
از زمان انقلاب دیجیتال در نیم قرن گذشته، شاهد افزایش رقابت بین برندها بوده ایم. شرکت ها دائماً به دنبال راه های جدیدتر و مؤثرتر برای تأثیرگذاری بر مخاطبان خود و پیشی گرفتن از رقبای خود هستند، مردم فکر می کنند که اگر لوگو در حال تکامل است، قدم بعدی باید متحرک کردن لوگو باشد، شاید حرکت لوگو یا موشن گرافی مرحله بعدی طراحی لوگو باشد.
چرا لوگو موشن؟
لوگوهای متحرک در حال افزایش هستند، جای تعجب نیست. چشمان ما به سمت اجسام متحرک کشیده می شوند: امواج اقیانوس، آتش و صفحه نمایش کامپیوتر. همین جادوی چشم نواز اخیراً در طراحی لوگو نیز ظاهر شده است. چگونه آنها می پیچند، می پرند، خم می شوند، می پیچند، تبدیل می شوند و موارد دیگر.
همانطور که در بالا اشاره کردیم لوگو موشن باعث جذاب تر دیده شدن لوگوی ما می شود و تاثیری که می تواند روی کاربر داشته باشد بسیار بیشتر از زمانی است که لوگو ثابت و بی حرکت است، یکی از مراحل انواع استراتژی های برندینگ استفاده از لوگو موشن است که کمک شایانی برای جذب کاربر به شما خواهد کرد.
آیا لوگو موشن بر برندسازی تاثیر می گذارد؟
به محض اینکه روند انیمیشن لوگو در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرد، بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک با طراحان تماس گرفتند. اما چرا اینقدر سریع محبوب می شود؟
لوگوی متحرک روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است. می تواند شخصیت شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند. علاوه بر این، راه خوبی برای متمایز شدن از رقبا است زیرا یک لوگوی متحرک اصالت را تضمین می کند مزایای لوگو موشن چیست؟
1.منحصر به فرد بودن
بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند و این باعث ایجاد رقابت در این زمینه می شود این ممکن است عمدا اتفاق نیفتد، بلکه فقط به این دلیل است که برندها مجبور هستند برخی از عناصر مشترک را در یک لوگو اعمال کنند که به خدمات آنها اشاره می کند.
برای اینکه یک لوگو منحصر به فرد باشد، طراحان می توانند کمی حرکت اضافه کنند. لوگوی متحرک اجازه می دهد تا جلوه های ویژه ای روی لوگو اعمال شود و آن را از این لحاظ خاص و متفاوت کند. گرافیک اصلی همراه با جلوه های دیداری مختلف روشی منحصر به فرد برای منحصر به فرد بودن لوگو ایجاد می کند.
2.ثبت برند در اذهان
بسیاری از کارشناسان می گویند که تصاویر پویا و همچنین محتوای ویدیویی، بهتر از استاتیک درک می شوند، به این معنی که به راحتی قابل یادآوری هستند. یک لوگوی متحرک قدرتمند با کاربران ارتباط برقرار می کند و توجه آنها را به طور موثر جلب می کند. برخی از انیمیشن ها می توانند تا 10 ثانیه دوام داشته باشند که در مقایسه با یک نگاه کوتاه به تصویر ثابت، شانس به خاطر سپردن را افزایش می دهد.
3.دلپذیر شدن اولین برداشت
اولین نگاه همیشه ماندگارترین نگاه است که در پس اولین نگاه اولین برداشت نیزتاثیر زیادی بر نحوه دید مردم از یک محصول دارد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا نه، از آنجایی که یک لوگو اولین نماینده یک نام تجاری است، باید تاثیر اولیه دلپذیری بر مشتریان بگذارد. یک لوگوی متحرک اصلی راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری برند شما است. اولین برداشت مثبت به جلب علاقه کاربران کمک می کند.