ضرورت یادگیری سئو:


ابزارهای آنالیز تحقیق کلمات کلیدی (ابزار کاربردی)

آیا شما به دنبال بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئو هستید؟

سئو برای افزایش ترافیک سایت شما حیاتی می باشد، این به شما کمک می کند تا یک محتوای سازی عالی داشته باشید و ترافیک جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید، چالش اصلی اینجاست که یافتن ابزار تحقیق کلمه کلیدی مناسب می تواند کمی مشکل باشد، به خصوص اگر شما در سئو و محتوا سازی تازه کار می باشید.

سئو
سئو

ابزار تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا ایده های موضوعی را که مردم در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، آمازون و غیره جستجو می کنند پیدا کنید. این به شما کمک می کند ایده های محتوایی که مشتریان شما به دنبال آن هستند را پیدا کنید. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را طوری برنامه ریزی کنید که آن موضوعات را در پست های وبلاگ و صفحات فرود پوشش دهید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همچنین به شما کمک می کند کلمات کلیدی که در آن رقبای شما در بالاترین رتبه قرار دارند را ببینید. سپس می توانید محتوای خود را برای هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی و سرقت ترافیک آنها بهبود بخشید.

1. SEMrush

2. KWFinder

3. Ahrefs

4. Google Keyword Planner

5. Keyword Tool 

و….

سئو ابزار مورد علاقه وبمسترها است تا به وسیله آن نبض موتورهای جستجو را در دست بگیرند. آن ها به خوبی می دانند تسلط به سئو و رعایت آن زمینه افزایش رتبه سایت در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل و افزایش ترافیک آن را فراهم می سازد. افزایش ترافیک هم به احتمال قریب به یقین به افزایش فروش و کسب سود منتهی می شود. البته این تمام ماجرا نیست و مزایای سئو بسیار بیشتر از این حرف ها است. علی الخصوص که افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین در سال های اخیر باعث داغ شدن رقابت در سئو شده است. آیا صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید در کورس رقابت با سایت های بزرگ باقی بمانید و در رتبه های برتر گوگل جا خوش کنید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، چاره ای جز سرمایه گذاری بر روی سئو ندارید.
نحوه عملکرد موتورهای جستجو چگونه است؟ فرآیند سئو به چند بخش تقسیم می شود و الگوریتم گوگل صفحات را بر چه اساسی رتبه بندی می کند؟برای یافتن پاسخ این سوالات تا پایان همراهمان باشید!

موتور جستجو چگونه کار می کند؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که موتورهای جستجو چگونه می توانند میلیون ها وب سایتی را که در فضای اینترنت وجود دارند، بررسی کرده و به هر یک از آن ها رتبه ای را بدهند که لیاقتش را دارند؟! آیا می دانید هنگامی که شما یک کلمه کلیدی را در اینترنت سرچ می کنید، موتورهای جستجو چگونه مطالب مرتبط با آن کلمه را در کسری از ثانیه در اختیارتان قرار می دهند؟ اگر دوست دارید با نحوه عملکرد موتورهای جستجو آشنا شوید، این تیتر مختص شما است.
نخستین گامی که موتورهای جستجو به منظور کشف، دسته بندی و رتبه بندی تمام وب سایت های موجود در فضای اینترنت باید بردارند، اطلاع دقیق از نوع اطلاعاتی است که در دسترس هستند. پس از آن که این گام به درستی برداشته شد، موتورهای جستجو گام بعدی را آغاز نموده و اطلاعات را به طور منطقی در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر چه ممکن است این فرآیند از نظر شما بسیار ساده و بی دردسر به نظر برسد، اما شامل سه اقدام اساسی است که چندان هم ساده نیستند!
crawling، ایندکس کردن و رتبه بندی کردن سه اقدام اساسی موتورهای جستجو محسوب می شوند. این موتورها با به کارگیری اقدامات مذکور به کشف محتواهای تازه منتشر شده پرداخته، سپس آن ها را در دیتابیس خود ذخیره نموده و در نهایت آن ها را به منظور استفاده کاربران دسته بندی می کنند. در ادامه هر یک از اقدامات نام برده را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم.

فرآیند سئو به چند بخش تقسیم می شود؟

سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی همان گونه که از نامش پیدا است، به بهینه سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو می پردازد. اصلی ترین هدفی که سئوی داخلی برای تحقق آن تلاش می کند، رسیدن به رتبه های برتر رتبه بندی موتور جستجوی گوگل و افزایش ترافیک سایت می باشد. اگر سئوی داخلی یا به اصطلاح On-Page SEO به درستی انجام شود، موتورهای جستجویی همچون گوگل خیلی ساده و سریع سایت شما را پیدا کرده، موضوع فعالیتتان را درک نموده و در صورت برخورداری از استانداردهای لازم سایت شما را به عنوان یک سایت مفید شناسایی و به کاربران معرفی می کنند.

چک لیست سئوی داخلی سایت

سئوی خارجی سایت

سئوی خارجی که تحت عنوان Off-Page SEO نیز شناخته می شود، مکمل سئوی داخلی است. منظور از سئوی خارجی سایت مجموعه اقدامات و تکنیک هایی است که در خارج از سایت انجام داده و بدین ترتیب باعث بهبود رتبه سایت در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل می شوید. سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی نمونه هایی از این مکان ها هستند.

چک لیست سئوی خارجی سایت

  • ساخت بک لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • سئوی تکنیکال

    سئوی تکنیکال را که یکی از زیرمجموعه های سئو به شمار می آید، با نام سئوی فنی نیز می شناسند. این سئو بر خلاف نوع داخلی و خارجی به طور کامل به مباحث فنی سایت مرتبط بوده و باید در زمان کدنویسی سایت مورد توجه قرار بگیرد. اصلی ترین هدف سئوی تکنیکال ایجاد بستری مناسب به منظور تعامل بهتر سایت با موتورهای جستجو و ربات ها می باشد. فراموش نکنید که چشم پوشی از این نوع سئو به معنای پذیرش شکست سایت است!

تاریخ انتشار: 19 مرداد 1401

تعداد بازدید: 0 نفر

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چه مزایایی دارد؟
اگر اهل مطالعه مقالات داخلی و خارجی معتبر با محوریت سئو سایت باشید، حتما می‌دانید که اکثر قریب به اتفاق این مطالب رساندن سایت به صفحه اول گوگل را اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف سئو سایت عنوان می‌کنند. این یعنی شما به عنوان صاحب یک سایت ساعت‌ها و روزها وقت صرف می‌کنید و گاها هزینه زیادی می‌پردازید تا با یک سئوی جامع سایت‌تان را به صفحه اول گوگل برسانید.

گوگل؛ پرچم دار میلیون ها سرچ روزانه!

همان‌طور که در جریان هستید؛ روزانه میلیون‌ها جستجوی مختلف توسط موتورهای جستجوی گوناگون صورت می‌پذیرد. یک نفر به دنبال یک ویدئوی آموزشی جامع است و دیگری طرز تهیه غذای مورد علاقه اش را جستجو می‌کند. یک نفر داغ‌ترین اخبار روز دنیا را دنبال کرده و آن یکی به فکر دانلود فیلم و سریال و آهنگ است. خلاصه هر کس به نوعی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع مورد نظرش در تلاش است. از آن جا که گوگل یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو است، میزبان 80 درصد این جستجوها است. 20 درصد دیگر هم سهم موتورهای جستجویی همچون فایرفاکس و موزیلا و اینترنت اکسپلورر و… است!
خُب همان‌طور که پیش‌تر گفتیم؛ 80 درصد جستجوهایی که روزانه در سراسر دنیا صورت می‌پذیرند، به گوگل ختم می‌شوند. پس اگر بتوانید کاری کنید که گوگل از عملکرد سایت‌تان راضی باشد، گام مهمی در راستای موفقیت کسب و کارتان برداشته اید.
فراموش نکنید که برای رونق گرفتن کسب و کارتان تلاش کنید، حجم ترافیک وب سایت‌تان را افزایش دهید و هر طور شده خودتان را به صفحه اول گوگل برسانید. صفحه اول گوگل نردبانی برای شروع موفقیت‌های بزرگ است. هر چه در این نردبان بالاتر باشید، احتمال دیده شدن‌تان بیشتر است!

 از دیگر ضرورت های یادگیری سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
یادگیری صفر تا صد سئو و بالا بردن توانایی آنالیز سایت و سئو
آشنایی با صفحه منقضی شده و معایب آن
یادگیری استفاده از افزونه های مرتبط با سئو
یادگیری ارتقا محتوا
یادگیری ایجاد URL
آشنایی با تبادل بک لینک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *