چگونه تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوای متنی یکی از با ارزش‌ترین روش‌ها برای افزایش کاربران و مشتریان بالقوه‌تان می‌باشد. در هر صورت، اگر می‌خواهید کسب‌وکار‌تان رشد کند و فروش‌تان بیشتر شود، احتمالاً راهی جز تولید محتوا ندارید و باید از جایی برای این کار، شروع کنید (روش کم‌هزینه‌تری معمولاً وجود ندارد).

ولی می‌دانیم که تولید محتوا در ابتدای راه کار دشواری است و خیلی از افراد به همین دلیل، این کار را ادامه نمی‌دهند. لذا در ادامه، 4 روش برای ایده گرفتن به شما خواهیم گفت تا در تولید محتوا کمک‌تان کند و راه‌تان را هموارتر سازد.

خواندن مقاله‌های دیگران

داشتن خلاقیت و خلق چیزی جدید، نیاز به ورودی دارد! یعنی تا زمانی که شما از آن حوزه‌ای که قصد دارید چیزی خلق کنید، مطلبی نخوانده باشید و وقت نگذاشته باشید، نمی‌توانید چیزی خلق کنید. در واقع، مغز شما تا زمانی که ورودی نداشته باشد، خروجی تولید نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید مقاله‌ای بنویسید، بهتر هست که حداقل 2 الی 3 مقاله از دیگر وب‌سایت‌ها بخوانید و در کنار آن سعی کنید نظرات خود را بنویسید. توجه کنید که کپی نکنید؛ بلکه قصد داریم ایده‌پردازی کنیم و صرفاً نظر خود را برای هر عنوان یا متن ارائه دهیم.

تمام این نظرات را می‌توانید در فایلی مانند ورد ذخیره کنید و در انتها، آن را منظم کرده و به عنوان یک مقاله جدید در نظر بگیرید. این مقاله، کپی نیست و چون با نظرات و تجربیات شما آمیخته شده است، با ارزش و حاوی مطالب جدید می‌باشد. مطمئناً، دیدگاه‌ها و نظرات شما برای کاربران‌تان، مفید خواهد بود و به دردشان خواهد خورد (البته اگر نیاز آن‌ها را شناخته باشید و در این راستا نظرات و تجربیات خود را نوشته باشید).

خودتان را جای کاربر بگذارید

به کاربران و مشتریان خود فکر کنید. ممکن است که آن‌ها چه سوالاتی در ابتدای راه داشته باشند؟

در نظر بگیرید که اکثر افراد سوالات خود را نمی‌پرسند که مبادا احمقانه به نظر بیاید. اگر شما از قبل به سوالات آن‌ها فکر کرده باشید و پاسخ آن‌ها را داده باشید، به رضایت کاربران‌تان افزوده خواهد شد و بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

می‌توانید لیست سوالاتی که احتمالاً مشتریان یا هر کاربری را در بیاورید و یک مقاله در رابطه با آن بنویسید. نظرات شما برای عده‌ای که در ابتدای راه هستند مفید خواهد بود و برای آن دسته از کاربرانی که صرفاً مقاله‌های شما را می‌خوانند نیز مفید می‌باشد.

فقط باید مطمئن شوید، سوالی که پاسخ می‌دهید، نیاز اکثر کاربران و مشتریان‌تان می‌باشد. با استفاده از Google Trends و LSI های انتهای صفحه گوگل، می‌توانید متوجه شوید که آیا پاسخ سوال یا مقاله‌ای که تولید می‌کنید، درخواست زیادی بابت آن وجود دارد یا خیر.

دسته‌بندی محتوا و ایده‌ها

اگر ایده‌ای به ذهن‌تان رسیده است و بررسی کرده‌اید که می‌تواند مقاله‌ی مناسبی برای سایت شما باشد (مثلاً نیاز کاربران‌تان است و به آن‌ها اطلاعات رایگان می‌دهد یا می‌تواند به افزایش فروش‌تان کمک کند) ولی چهارچوب کلی آن را نمی‌دانید (چه تیترها و متن‌هایی باید بنویسم؟)، می‌توانید هر عنوانی که مرتبط با آن موضوع هست را بنویسید و صرفاً تیترها را مشخص کنید.

کم‌کم که مقاله‌های دیگران را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که می‌توانید این متن و این تجربیات را به فلان عنوان ربط دهید.

یا حتی می‌تواند برعکس باشد. یعنی شما در ذهن‌تان می‌دانید که چه می‌خواهید بنویسید ولی عنوان مناسبی پیدا نمی‌کند. حتماً آن پاراگراف را ابتدا بنویسید و سپس تصمیم بگیرید چه عنوانی می‌تواند مناسب باشد.

حتماً برای شما هم پیش آمده که ایده‌ای به ذهن‌تان رسیده باشد و گفته‌اید که بعداً آن را بررسی می‌کنم و سپس فراموش کرده‌اید که خود ایده چه بوده یا به طور کلی، فرآیند بررسی کردن را فراموش کرده‌اید. 😊

ممکن است در لحظه‌ای، ایده‌ای به ذهن‌مان برسد و 1 دقیقه دیگر آن را فراموش کنیم؛ لذا سعی کنید در تلفن همراه یا هر وسیله‌ دیگری، هر ایده‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید (چه خوب چه مزخرف!). بعداً وقت خواهید داشت تا در رابطه با اولویت آن‌ها و خوب یا بد بودنشان نظر دهید.

دنبال کردن رقبایتان

در شبکه‌های مجازی یا وب‌سایت رقیب‌تان، می‌توانید ببینید که آن‌ها چه محتوایی تولید می‌کنند و به چه سوالاتی پاسخ می‌دهند. می‌توانید زیر هر پست بگردید ببینید کاربران آن‌ها چه سوالاتی پرسیده‌اند و سعی کنید خودتان در مقاله‌ای جدید به آن‌ها پاسخ دهید (در صورتی که آن سوال اولویت باشد و نیاز مهم اکثر کاربران).

لازم نیست کورکورانه از رقیب‌تان کپی‌برداری کنید. کافی‌ست چندین رقیب خود را فالو داشته باشید. حتی لازم نیست حتماً رقیب شما در صنعت شما باشند. شما می‌توانید در حوزه پوشاک فعالیت کنید ولی کسب‌وکارهای حوزه‌های دیگر مثل رستوران یا … را دنبال کنید.

بدین صورت، بعد از مدتی که تولید محتوای آن‌ها را ببینید، کم‌کم متوجه می‌شوید که شما نیز به چه صورت باید عمل کنید و ذهن‌تان بازتر خواهد شد. ایده گرفتن و خلق چیز جدید، با استفاده از مشاهده بوجود خواهد آمد.  مشاهده کنید و خواهید دید که ایده‌ها به ذهن‌تان خواهد رسید.

جمع‌بندی

متوجه شدیم که تولید محتوا کار راحتی نیست ولی برای آنکه بخواهیم فروش‌مان بیشتر شود و کسب‌وکارمان رونق یابد، بهتر هست که دست به تولید محتوایِ مورد نیاز مشتریان‌مان بزنیم.

اگر در ابتدای راه هستید، زیاد سخت نگیرید و سعی نکنید که محتوای عالی برای کاربران‌تان تولید کنید. در ابتدا سعی کنید که این عادت در شما ایجاد شود تا بتوانید به صورت منظم محتوا تولید کنید و کم‌کم که کاربران‌تان افزایش یافت، می‌توانید نیاز آن‌ها را بهتر تشخیص داده و محتوای با کیفیت‌تری تولید کنید.

5 دیدگاه

طراحی سایت کارخانجات - طراحی سایت

[…] نکات موثر در این رابطه تولید محتوای سایت می باشد زیرا تولید محتوا بصورت مستقیم روی کاربران تاثیر می گذارد هر چه تولید […]

19 مورد از امکانات طراحي سايت پزشكي | طراحي وب سايت پزشکی - طراحی سایت

[…] (صفحه اصلی، تماس با ما، درباره ما) را ایجاد کنید، اما تولید محتوا برای سایت کار بسیار تخصصی می باشد که نیازمند دانش بروز […]

ساخت یک وب سایت شرکتی - طراحی سایت

[…] دارد که بعد از راه اندازی و بارگذاری تصاویر، محصولات و تولید محتوا دچار مشکل نشود؛ طراح سایت با علمی که دارد می داند که […]

طراحی سایت ساختمان | طراحی سایت ساختمانی - طراحی سایت

[…] گذاشتن نمونه کارها و پروژه های انجام شده، سایت شرکت با تولید محتوا درست می باشد که مخاطبان با دیدن رزومه و نمونه کارهای […]

طراحی سایت برای شرکت ساختمانی - طراحی سایت

[…] گذاشتن نمونه کارها و پروژه های انجام شده، سایت شرکت با تولید محتوا درست می باشد که مخاطبان با دیدن رزومه و نمونه کارهای […]

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×