ووکامرس چیست؟

ووکامرس و مزایای آن:

اگر شما قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی راه‌‌ اندازی کنید اما نمی دانید چگونه و یا اطلاعی از چگونگی  انجام آن بی خبر هستید در این مقاله همراه ما باشید تا یاد بگیرید که چگونه می‌توانید با افزونه ووکامرس سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید، اما حالا باید بدانیم ووکامرس چیست و چگونه می‌توان با استفاده از WooCommerce سایت فروشگاهی ساخت؟

ووکامرس

ووکامرس

باید این را بدانید که شما با استفاده از ورد پرس، توانایی راه‌‌ اندازی هر نوع وب‌‌ سایتی را دارید، اما باید بدانید با استفاده از بخش آموزش ووکامرس، شما می‌توانید آموزش مرحله‌ به‌ مرحله ووکامرس را با دقت مشاهده کنید و با استفاده از آن به‌ آسانی شروع به ساختن سایت فروشگاهی کنید.

شما با راه‌ انداختن یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید در هر شهری که هستید با مشتریان خود در سایر شهرهای مختلف ارتباط برقرار کنید و مشتریان زیادی را از سراسر جهان جذب کنید، با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و در آن محصولات خود را بفروشید و به این ترتیب کسب‌وکار خود را رونق دهید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

این یکی از نکات مهم است که وقتی شما محصولات خود را به‌ صورت اینترنتی و آنلاین عرضه می‌‌ کنید، مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص نمی‌شود بلکه شما این امتیاز را دارید که علاوه بر مشتریان محلی  می توانید از سایر نقاط جغرافیایی مشتری جذب کنید و محصولات خود را به فروش برسانید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

خب همان‌‌طور که می‌‌دانید پیشرفت روزبه‌‌روز اینترنت باعث شده است که افراد زیادی از طریق تلفن‌‌های همراه، بسیاری از کارهای روزمره و حتی خریدهای خودشان را انجام دهند. ازاین‌‌رو کسب‌‌وکار اینترنتی شما می‌‌تواند گسترش یابد و پیشرفت چشم‌‌گیری داشته باشد.

چگونه با WooCommerce فروشگاه آنلاین بسازیم؟

اگر سایت شما داینامیک یا پویا می باشد و از ورد پرس برای مدیریت محتوای وب‌سایت‌ خود استفاده می‌کنید با استفاده از افزونه‌های فروشگاه‌ ساز به راحتی هر چه تمام تر می‌توانید سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید.

مهم نیست که فروشگاهی که قصد دارید ایجاد کنید خیلی کوچک یا بزرگ باشد، چون افزونه‌‌ های قدرتمند و عالی مثل WooCommerce, Shopify, Magento وجود دارند که این عمل را برای شما به‌‌ سهولت انجام می‌دهند و شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی گزاف برای برنامه‌نویسی سایت خود ندارید.

هم اکنون 51 درصد از سایت‌های وردپرسی از سه افزونه‌‌ای که در بالا به آن اشاره شده است استفاده می‌کنند.

ووکامرس

ووکامرس

ووکامرس چیست؟

می‌توان گفت ووکامرس یا woocommerce یک افزونه فروشگاه ساز وردپرسی می باشد که می‌توانید با این افزونه یک فروشگاه قدرتمند و با کیفیت بسازید و محصولات خود را به‌‌ صورت آنلاین به‌‌ فروش برسانید، ووکامرس در چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است و توانسته افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

قالب‌های زیادی برای آن ساخته‌شده و افزونه‌های بسیاری برای آن کدنویسی شده است؛ پس اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی خود را با افزونه ووکامرس بسازید به هیچ عنوان به فکر محدودیت‌های آن نباشید چون به جرات می‌توان گفت محدودیتی بر سر راه شما نیست!

ووکامرس افزونه‌ای است که در دنیای تجارت الکترونیک بسیار کارآمد و مفید بوده است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید به‌آسانی فروشگاه آنلاین خود را بسازید و محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهید که این محتوا می‌تواند شامل جزئیات محصول، عکس، دیدگاه‌های مشتریان و… باشد.

مزایای استفاده از ووکامرس چیست؟

چرا ما باید از ووکامرس استفاده کنیم و مزایای استفاده از ووکامرس چیست؟ شما با استفاده از ووکامرس می‌توانید خودتان شخصا بر عملکرد فروشگاهتان نظارت داشته باشید و همچنین می توانید هر تغییری در طراحی آن به وجود آورید، این افزونه به‌ سهولت با وردپرس ادغام‌ شده و کاملاً رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

امروزه ایجاد فروشگاه های اینترنتی و سفارشات آنلاین تقریباً جایگزین بازارهای سنتی شده‌ است و بین مردم از محبوبیت خاصی برخورداردارند، که از دلایل این محبوبیت سهولت دسترسی و بهینگی در وقت و زمان افراد است، شما به‌ راحتی با تولید بهترین محتوا و بالا بردن سئو سایت خود می‌توانید تا حد بسیار چشمگیری فروش محصولات خود راافزایش دهید.

ووکامرس یک افزونه متن باز (یعنی این امکان را به شما می دهد که کدهای برنامه‌­ نویسی شده­‌ی این افزونه را به دلخواه خود تغییر دهید) و رایگان است، که با زبان php توسعه یافته است و به شما این امکان را می­‌‌دهد تا فروشگاه اینترنتی خودتا‌‌ن را کامل و پیشرفته طراحی کنید.

افزونه ووکامرس توسط  Woo Themes برای نخستین بار راه‌­اندازی شد، اما با توجه‌‌ به قدرت و محبوبیت بالای این افزونه ، بعد از مدت‌‌­ها توسط وردپرس خریداری شد.

بهترین افزونه فروشگاه ساز برای وردپرس چیست؟

ووکامرس یکی از محبوب­‌‌ترین و قدرتمندترین و عالی ترین افزونه‌های فروشگاه‌ ساز می‌باشد که هم اکنون بیش از 6 میلیون سایت یا پویا در حال استفاده از این پلاگین برای مدیریت فروشگاه آنلاین خودشان هستند،یکی از مهم‌‌­ترین دلایل محبوبیت ووکامرس نسبت به دیگر رقبای خود، سازگاری کامل آن با زبان فارسی و محیط کاربر پسند این افزونه می باشد.

شما توسط ووکامرس، این افزونه فروشگاهی در هر مکان و زمانی که باشید قادر به مدیریت فروشگاه و فروش محصولات خودتان هستید، دیگر نیاز به گرفتن فروشگاه فیزیکی در یک مکان خاص نیست و بدین ترتیب شما محدودیت نسبت به یک منطقه جغرافیایی نخواهید داشت.

افزونه WooCommerce(ووکامرس) چه امکاناتی دارد؟

  • پشتیبانی از تمامی افزونه‌های سئو وردپرس
  • تعریف مجزای قالب‌ها برای قسمت‌های مختلف
  • بخش گزارش‌‌ گیری هوشمند و دقیق
  • بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان برای محصولات
  • امکان وصل شدن به سیستم پست ایران
  • کاملا فارسی سازی شده جهت سهولت در استفاده کاربران فارسی زبان
  • بهره ‎گیری از سیستم انبارگردانی جهت مدیریت کردن محصولات فروشگاه خود
  • نمایش تمامی جزئیات فروش

شما با استفاده از افزونه ووکامرس دیگر نیاز ندارید هزینه طراحی سایت زیادی را پرداخت کنید و با این کار می‌توانید تا حد بسیار زیادی از هزینه‌های گزاف برای سایت خود کاهش دهید، شما هم می‌توانید با استفاده از این افزونه فروشگاهتان را بسازید، این افزونه اصلا نیاز به کدنویسی ندارد و به شما می توانید تنها با یک آموزش طراحی سایت کوتاه، به سهولت و سرعت هر چه تمام تر سایت خود را بسازید.

با داشتن این افزونه شما می‌توانید به راحتی محصول خود را با تمام جزئیات در سایت ورد پرسی فروشگاه خود بگذارید، این محصولات می‌تواند شامل محصولات دانلودی و فیزیکی باشند، سیستم مدیریت محتوای ورد پرس با استفاده از قابلیت‌هایی که برای کاربران دارد می‌تواند بهترین سایت فروشگاه اینترنتی را برای شما به ارمغان آورد.

با استفاده از  پلاگین ووکامرس شما می‌توانید محصولات خود را به طور کامل بررسی کنید، آمار فروش محصولات خود را به دست بگیرید و بر آن نظارت داشته باشید  و در نهایت مدیریت عالی بر روی سایت خود داشته باشید، همچنین با استفاده از ووکامرس شما می‌توانید پس از فروش محصول خود نیز از مشتری‌های خود پشتیبانی کنید و به ارائه خدمات پس از فروش بپردازید.

درگاه پرداخت ووکامرس

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که آیا ووکامرس درگاه پرداخت دارد یا خیر؟ آیا برای ما که در ایران هستیم، محدودیت وجود دارد؟ باید بگوییم خیر،  اصلا جای نگرانی وجود ندارد چراکه با دریافت درگاه‌های پرداخت و نصب کردن آن‌‌ها بر روی پلاگین ووکامرس، به راحتی می‌توانید از درگاه‌های پرداخت آنلاین (مانند: شاپرک) برای دریافت وجه استفاده کنید.

خوشبختانه افزونه‌های زیادی برای راه‌اندازی درگاه بانکی وجود دارد، پس شما به هیچ وجه نگران چگونگی واریز وجه توسط مشتری نباشید، این کار به‌ سهولت قابل انجام است و کاربر می‌تواند با استفاده از چند روش پرداختی که شما در سایت قرار داده اید به دلخواه یکی را انتخاب کرده و خدمات پرداخت خود را توسط کارت شتاب انجام دهد.

نکته بسیار عالی در سایت فروشگاهی این است که وقتی شما در خواب آرام شبانه به سر می‌برید فروشگاه وردپرسی شما محصولات‌ شما را به مشتری معرفی می‌کند و مشتری از محصولات شما خریداری می‌کند.

ووکامرس این امکان را به کاربر می‌دهد که واحد پول محصولات را انتخاب کند (ریال و تومان و…)، شما حتی این امکان را دارید که بعد از این که کالا در سبد خرید کالا ثبت شد به محصول خود مالیات اضافه کنید، همچنین می‌توانید برای ارسال محصول و تکمیل فرآیند خرید می‌توانید هزینه حمل‌‌ و‌‌ نقل را محاسبه کنید، در آخر هم شما می­‌‌توانید به کاربرتان یک فاکتور ارائه دهید.

پنل تنظیمات ووکامرس

شما از طریق پنل مدیریت وردپرس به‌ طور مستقیم بر تمام بخش‌های فروشگاه خود تسلط کامل خواهید داشت، می‌توانید محصولات خود را مدیریت کنید، می توانید صورت‌‌ حساب‌های مشتریان را ببینید، کد تخفیف برای مشتریان وفادارتان اضافه کنید و … خلاصه هر آن کاری که باید روی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ انجام دهید را شما در کف اختیار خود خواهید داشت، باید توجه کنید که با یک شیوه مدیریتی عالی می‌توانید به جذب هرچه بیشتر مشتریان بپردازید.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×